כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
חשיפת 'בחדרי'

ב'ציונות הדתית' תוקפים את כהנא: "מסוכן"

בשל ההקלטות בהן נשמע השר כהנא אומר כי הסיבה שהדיח את הרב אליהו היא כי הוא לא מוכן "שמפעל יפסיד מיליונים", השר לשירותי דת מותקף על ידי סמוטריץ': "נותן פייט לא רע לבנט" | חה"כ סטרוק הזכירה לו: "אתה לא שר הכלכלה"

ב'ציונות הדתית' תוקפים את כהנא: "מסוכן"
הרב שמואל אליהו צילום: צילום מסך

במפלגת 'הציונות הדתית' תוקפים היום (רביעי) את השר לשירותי דת מתן כהנא, לאחר שאמר את הסיבה שבגינה הרב שמואל אליהו מודח מתפקידו כאחראי כשרות בחצור הגלילית.

במפלגה התייחסו להקלטות, שנחשפו מוקדם יותר היום ב'בחדרי חרדים', בהן נשמע כהנא מתייחס לפסילת סחורה של ברוקלי וכרובית, על ידי הרב אליהו, ואומר כי כל עוד הוא "שר הדתות אני לא מוכן שמפעל יפסיד מיליונים, לא יכול להיות".

"מיום ליום כהנא מתגלה כפופוליסט שטחי ומסוכן. נותן פייט לא רע לבנט מורו ורבו", צייץ חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ'. "אז כדי שהמפעל לא יפסיד כסף מתן כהנא ימנה 'רב מטעם' שיתן כשרות לאוכל לא כשר, יטעה את ציבור שומרי הכשרות ויגרום להם לאכול שקצים ורמשים".

"למי שעוד לא מבין מה עומד מאחורי ה"רפורמות" של כהנא בשירותי הדת. ‏אני מבין שהשלב הבא הוא לשחרר לשוק בשר מקולקל בניגוד לנהלי משרד הבריאות כדי שהאיטליז לא יפסיד כסף. או שרק בעניינים דתיים אפשר לחפף", הוסיף.

חברת הכנסת אורית סטרוק, גם היא ממפלגת 'הציונות הדתית', הגיבה גם היא והזכירה לכהנא: "אתה לא שר הכלכלה. אתה השר לשירותי דת, שאמור לוודא שיהודים שמעוניינים לאכול כשר - יקבלו מזון כשר ללא תולעים וחרקים. ושרבני ישראל יוכלו לפסוק הלכה ללא מורא".

ככל הנראה, פסילת הסחורה במפעל חצור על ידי הרב אליהו, שמכהן גם כרב צפת, הובילו לכך שכהנא הנחה לקיים בחירות על תפקיד רב העיר ועל ידי כך לסיים את תפקידו של אחד מבכירי הרבנים בציונות הדתית.

הציונות הדתית מתן כהנא שמואל אליהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד