ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
בליכוד התלוננו

מדוע נתניהו לא הוזמן לפגישות עם בכירים אמריקאים?

חברי כנסת מ"הליכוד" התלוננו על כך שבמשרד החוץ לא תיאמו פגישות בין בכירים אמריקניים לראש האופוזיציה - למרות הנוהל | בלשכת לפיד השיבו: "המשלחות כלל לא הביעו עניין להיפגש איתו" | הליכוד: נתניהו מקיים שיחות לא באמצעות משרד החוץ

מדוע נתניהו לא הוזמן לפגישות עם בכירים אמריקאים?
בנימין נתניהו במליאה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בימים האחרונים ביקרו חברי הרשות המחוקקת של ארצות הברית בישראל, אך בניגוד לנוהל - משרד החוץ לא תיאם פגישות בניהם לבין ראש האופוזיציה בנימין נתניהו.

בתגובה, עשרות חברי כנסת מ"הליכוד" שלחו מכתב למנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז, בו כתבו: "בניגוד לנוהג המקובל כבר עשרות שנים, ונמנע מלתאם פגישות בין חברי הסנאט ובית הנבחרים האמריקני שביקרו בישראל לבין ראש האופוזיציה".

"כי מדובר באי-הבנה בלבד, ולא בשינוי מדיניות מסיבות פוליטיות. מקווים כי טובת ישראל וחיזוק מעמדה הבין-לאומי יעמדו לנגדך עיניך", כך כתבו במכתבם.

לשכת שר החוץ יאיר לפיד השיבה לN12 בתגובה למכתב הח"כים, וטענה: "לצערנו, לאחר שבדקנו שוב, המשלחות כלל לא הביעו עניין בפגישה עם ראש האופוזיציה נתניהו - ולכן גם לא נדרשנו לתאם פגישה שכזו. ככל שיגיעו בקשות בוודאי שנטפל בהן לפי הפרוטוקול ולפי כללי הממשל התקין".

אם אכן חברי הסנאט ובית הנבחרים האמריקאים לא רצו להיפגש, מדובר במבוכה לנתניהו, שכן הוא מתגאה ביכולות ובקשרים המדיניים שלו. ב"ליכוד" מיהרו לצנן, ובתגובה הבהירו שנתניהו נפגש לא דרך משרד החוץ.

"נתניהו מקיים שיחות ופגישות מדיניות בשגרה, שלא באמצעות משרד החוץ, מפני שהוא מתנגד למדיניות 'אין הפתעות' המסוכנת שמוביל יאיר לפיד, ולהתחייבות של בנט לממשל האמריקני שלא לבקר פומבית את הסכם הגרעין המסוכן עם אירן".

לדבריהם, "נתניהו פעל אחרת כשביטא את התנגדותה של ישראל בקול רם וברור, בתוך פגישות מדיניות ומחוצה להן, וכך ימשיך לנהוג למען ביטחון ישראל והבטחת עתידה".

חבר הכנסת יואב קיש, שהוביל את המכתב של ח"כים בליכוד למנכ"ל משרד החוץ, טען: "בניגוד לדברי אנשי לפיד, ידוע לי שהם פעלו למדר פגישות עם יו"ר האופוזיציה. מעבר לכך, שנים רבות הפגישות האלו נקבעו כנוהג וללא בקשה מראש".

"נוהג זה מופר ולפי תגובת לפיד ברור שיש פה כוונה פוליטית ברורה. לפיד מוביל מדיניות ללא ממלכתיות שפוגעת באינטרסים של מדינת ישראל. שום דבר לא עומד מול השאיפות הפוליטיות של שר החוץ לפיד. לפיד חלש וקטן ופוגע בתפקידו".

בנימין נתניהו יואב קיש ראש האופוזיציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד