י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
חמש שנים מלאות

תקנת השידוכים החדשה של 'מיר ברכפלד'

פרסום ראשון: בישיבת מיר ברכפלד החליט ראש הישיבה הגאון רבי נועם אלון על תקנה חדשה לבני ועד חמישי הנמצאים בתקופת השידוכים לאור התופעה בישיבות שבה בחורים מתארסים בגיל מוקדם. 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים ומה הורה הגרמ"ה הירש לגר"נ אלון

תקנת השידוכים החדשה של 'מיר ברכפלד'
בחורי מיר ברכפלד צילום: שוקי לרר

תקנה חדשה בישיבת 'מיר ברכפלד' במודיעין עילית, בחור שרוצה להתחיל שידוכים לפני קיץ ועד חמישי צריך לקבל אישור מיוחד מראש הישיבה. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי תקנה זו מגיעה לאחר שעד היום לא היה כלל איסור להתחיל שידוכים מוקדם. אלא שבשנים האחרונות יותר בחורים צעירים החלו להתארס ממש בתחילת ועד חמישי תופעה אשר תפסה תאוצה בישיבות רבות.

בוועד שמסר השבוע ראש הישיבה הגאון רבי נועם אלון לבני ו"ה (ועד חמישי), הודיע ראש הישיבה כי מי שרוצה להתחיל שידוכים לפני קיץ ועד חמישי עליו לבוא ולבקש רשות.

ראש הישיבה הגאון רבי נועם אלון. צילום: שוקי לרר

בדבריו אמר ראש הישיבה כי זמן גדילתו של בחור בצורה טובה היא חמש שנים מלאות בישיבה, כך שלפחות הוא יהיה שנתיים בקיבוץ, ולכן כשמתחילים שידוכים בתחילת ועד חמישי נוצר מצב שהבחור נמצא רק ארבע שנים בלבד בישיבה.

לאור הנ"ל הוסיף ר' נועם, כי לאחר שהתייעץ עם רבני הישיבה עלה למעונו של הגאון רבי משה הלל הירש ראש ישיבה סלבודקה וחבר מועצת גדולי התורה, אשר הורה לו כי אין לאסור באופן גורף להתחיל שידוכים, אלא שמי שרוצה להתחיל שידוכים מוקדם צריך להתייעץ עם ראש הישיבה קודם לכן ולבקש רשות, ולכן בחור שלא יבקש רשות ויתארס מוקדם יעוף מהישיבה על כך שלא מילא אחר תקנות הישיבה.

ישיבת מיר ברכפלד שידוכים הרב נועם אלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 64 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד