י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
האיחולים וההתעלמויות

שחרור הישראלים מטורקיה: מי ברך ומי שתק?

שחרור בני הזוג מורדי ונטלי אוקנין, שנעצרו בטורקיה: אינספור פוליטיקאים שיגרו איחולים לנשיא, לשר החוץ ולראש הממשלה - אך היו כאלה שטרם השמיעו את קולם, גם מהקואליציה וגם מהאופוזיציה. להלן הרשימה

שחרור הישראלים מטורקיה: מי ברך ומי שתק?
הכנסת ה-24 צילום: צלמי פלאש 90

מדינת ישראל התבשרה הבוקר (חמישי) על שחרורם ממעצר ונחיתתם בישראל של בני הזוג מורדי ונטלי אוקנין, שנעצרו בטורקיה לפני כשבוע לאחר שצילמו את ארמונו של נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן.

המערכת הפוליטית, כלי התקשורת והרשתות החברתיות סוערות הבוקר. מרבית הפוליטיקאים שיגרו את ברכותיהם לבני הזוג ולאלה שפעלו למען שחרורם - אבל היו כאלה שנכון לשעה זו טרם השמיעו את קולם בעניין.

ראשי מפלגות ונשיא המדינה

בהודעה משותפת ששוגרה מלשכתם של שר החוץ יאיר לפיד וראש הממשלה נפתלי בנט, נמסר: "לאחר מאמצים משותפים מול תורכיה, בני הזוג מורדי ונטלי אוקנין שוחררו ממעצר והם עושים את דרכם לארץ ברגעים אלה. אנחנו מודים לנשיא תורכיה ולממשלתו על שיתוף פעולה ומקבלים בברכה את הזוג אוקנין. אנו מבקשים להביע את הערכתנו הרבה למשפחת אוקנין על עמידה איתנה במצב המורכב ועל שיתוף פעולה פתוח וחם עם משרד החוץ. תודה מיוחדת לנשיא המדינה הרצוג על פעילותו למען השבתם הביתה".

נשיא המדינה יצחק הרצוג: "‏ברוכים השבים לישראל. נטלי ומורדי - כמה טוב שבאתם הביתה. מחבק אתכם ואת משפחתכם בחום. מברך את ראש הממשלה ושר החוץ וכל העוסקים במלאכת פדיון האסורים להשבתם של הזוג אוקנין הביתה".

ראש האופוזיציה ⁦בנימין נתניהו‬⁩: "נטלי ומורדי, כל עם ישראל מחבק אתכם! שמחים שהסיוט הזה נגמר ושחזרתם הביתה".

שר הביטחון בני גנץ: "‏מורדי ונטלי, ברוכים הבאים הביתה. ברכות לראש הממשלה, שר החוץ, נשיא המדינה והצוותים מכלל הגופים שביצעו עבודה יעילה, שקטה ומקצועית והביאו לחזרתם".

יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ': "‏כמה פשוט, ככה מרגש. קודם כל תודה לבורא עולם שבזכותו אנחנו כאן! תודה לך נטלי על התזכורת החשובה הזו. תודה גם לשליחיו של הקדוש ברוך הוא בממשלה, בלשכת הנשיא ובמשרד החוץ. ועכשיו תורנו: פשוט לא נוסעים לטורקיה. לארדואן לא מגיע שנפרנס אותו. שמירת הכבוד הלאומי היא תפקיד של כולנו".

יו"ר עוצמה ח"כ איתמר בן גביר: "מברך על השחרור מודה להקב"ה ושמח בשמחת בני הזוג, אולם אסור שבפעם הבאה נתבסס על חסדי הטורקים האנטישמיים ששונאים את מדינת ישראל. צריך לפרסם אזהרת מסע על טורקיה ולקרוא לישראלים שלא לבקר שם. טורקיה היא מדינת אויב שמסוכנת לישראלים".

שר האוצר אביגדור ליברמן: "‏מורדי ונטלי ברוכים השבים הביתה. אני מברך את נשיא המדינה, ראש הממשלה ושר החוץ על ניהול שקול של האירוע המורכב והשבת הזוג בזריזות הביתה ומודה למשפחת אוקנין על שגילו סבלנות, איפוק ואחריות. הממשלה שוב מוכיחה שהיא פחות מתמקדת ברעש וצלצולים ויותר מתמקדת במעשים".

אלה ראשי המפלגות שטרם התייחסו לאירוע: יו"ר תקווה חדשה גדעון סער, יו"ר מרצ ניצן הורוביץ, יו"ר רע"ם מנסור עבאס, יו"ר העבודה מרב מיכאלי, יו"ר ש"ס אריה דרעי, יו"ר יהדות התורה משה גפני ויו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה.

שרים וחברי כנסת

אינספור פוליטיקאים, שרים וחברי כנסת - שיגרו ברכות ואיחולים. להלן נביא את חלקם:

שר הדתות מתן כהנא: "‏ברוכים השבים מורדי ונטלי היקרים. כל הכבוד לראש הממשלה ושר החוץ שעבדו בשקט ובמקצועיות מסביב לשעון כדי להחזיר את מורדי ונטלי הביתה. ככה מנהלים משבר".

שרת האנרגיה קארין אלהרר‏ מיד עתיד: "עבודה מאומצת מאחורי הקלעים של ראש הממשלה, שר החוץ ונשיא המדינה מגיעה לסיומה באנחת רווחה. ברוכים השבים נטלי ומורדי אוקנין, מדינה שלמה חיכתה לכם שתחזרו הביתה בשלום".

השרה אורית פרקש הכהן מכחול לבן: "‏ברוכים השבים הביתה. מרגש לראות את תמונות בני הזוג אוקניןן נוחתים בישראל. אני מברכת את ראש הממשלה, שר החוץ וכל הגורמים שסייעו בעבודה שקטה שהביאה להשבתם הביתה בבטחה".

שר המודיעין אלעזר שטרן מיש עתיד: "‏ברוכים השבים נטלי ומורדי אוקונין. שמח ומתרגש אתם ועם בני משפחתם. כבוד לעוסקים בשיחרורם. דאגה כנה, עבודה מקצועית ושקטה, השמה את הדאגה לשלום האזרחים בראש סדר העדיפויות מעל כל רווח אישי או פוליטי. ברכות לנשיא המדינה, לרוה"מ, לשר החוץ ולמשרדו. עבודה משותפת שהביאה לתוצאה מהירה וטובה".

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון: "‏מורדי ונטלי אוקנין, ברוכים השבים הביתה! מברכת את שר החוץ יאיר לפיד וראש הממשלה בנט על הפעולה המוצלחת להשבתם ארצה".

ח"כ אופיר סופר מ'הציונות הדתית': "‏ברוך מתיר אסורים. ברוכים השבים לארץ ולמשפחתכם נטלי ומורדי. מברך את כל העוסקים למען שחרורם ובראשם נשיא המדינה שפעל רבות".

ח"כ מיקי זוהר: "‏ברוך ה׳, בני הזוג אוקנין שבו הביתה. טורקיה קיבלה את ההחלטה הנכונה. מדינת ישראל היתה ובע"ה גם תישאר לנצח מדינה חזקה ועוצמתית, יחד עם מעמד בינלאומי מהגבוהים בעולם. יישר כוח לכל העוסקים במלאכה".

ח"כ יואב קיש מהליכוד: "‏מברך את ממשלת ישראל ונשיא ישראל על שחרורם המוצלח של בני הזוג אוקנין. מאמין ומקווה שלתורכים לא ניתנה תמורה כלשהיא בעבור התנהלותם השערוריתית בפרשיה".

ח"כ מירי רגב: ‏"תודה לבורא עולם על חזרתם של הזוג אוקנין בשלום ארצה ויישר כח לעוסקים במלאכה. נטלי ומורדי, מדינה שלמה חיכתה לשובכם. ברוכים השבים לארץ ולמשפחתכם".

ח"כ שרן השכל מ'תקווה חדשה': "‏באירוע מורכב ובלי רעש מיותר הצליחה הממשלה במשימה להחזיר את נטלי ומורדי הביתה. יישר כח לראש הממשלה, לשר החוץ ועובדי המשרד על העבודה המסורה, לנשיא וגורמים במערכת הביטחון על שיתוף הפעולה המוצלח".

מעצר ישראלים בטורקיה נטלי ומורדי אוקנין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד