י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
סערת החרם

השרה החליטה: הפרופ' לא יקבל את פרס ישראל

שרת החינוך החליטה לאמץ את החלטת קודמה במשרד יואב גלנט ולפסול הענקת פרס ישראל לפרופסור ישראלי שחתם על עצומה הקוראת לחרם אקדמי על אוניברסיטת אריאל שבשומרון

השרה החליטה: הפרופ' לא יקבל את פרס ישראל
אוניברסיטת אריאל צילום: Sebi Berens/Flash90

שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון החליטה שלא להעניק את פרס ישראל בתחום המתמטיקה וחקר מדעי המחשב לפרופסור עודד גולדרייך, לאחר שחתם על עצומה שקוראת לחרם על אוניברסיטת אריאל שבשומרון. בהחלטתה מסבירה שרת החינוך כי מטרתו העיקרית של פרס ישראל היא לעודד יצירה ישראלית, מצוינות ומחקר, ולא חרמות.

"קריאה לחרם על מוסדות אקדמיים בישראל, חותרת תחת מטרה זו, שכן היא מבקשת לגדוע את היצירה, המגוון וחופש הדעות", כתבה שאשא ביטון בהחלטתה.

עוד הוסיפה כי "חתימתו של פרופ' גולדרייך על העצומה הקוראת להחרים את מוסד אקדמי ישראלי בראשית שנת 2021, מהווה לשיטתה מקרה חריג המצדיק את הבחירה שלא להעניק למועמד את הפרס, על אף הישגיו המקצועיים הבולטים והמרשימים בתחום מחקרו".

חבר הכנסת יואב גלנט שכשר החינוך החליט שלא להעניק את פרס ישראל לפרופ' גולדרייך בגלל אותן הנסיבות, אך בג"צ הורה להשיב את ההחלטה לשרה הנוכחית, בירך על ההחלטה של שאשא-ביטון: "אני מברך על כך ששרת החינוך הנכנסת אימצה את החלטתי שלא להעניק את פרס ישראל לפרופ׳ גולדרייך", צייץ ח"כ גלנט וציין כי "כפי שקבעתי בהחלטתי, אין לאפשר מצב בו אדם פועל בידו האחת להחרים את מדינת ישראל ומוסדותיה האקדמיים, ובידו השנייה מבקש לקבל את פרס ישראל.

שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון: "כשרת החינוך ויו"ר המל"ג, אינני יכולה להעניק את פרס ישראל על הישגים אקדמיים, מרשימים ככל שיהיו, למי שקורא לחרם על מוסד אקדמי ישראלי".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר בתגובה: "חבל שההצעה להעניק למי שקורא לחרם על מדינת ישראל עלתה מלכתחילה. שרת החינוך החליטה את המובן מאליו. פרס ישראל לא מעניקים למי שלא נאמן למדינת ישראל ומי שמחרים יוחרם".

ח"כ בן גביר הוסיף: "הגיע הזמן שנדע להוקיע אנשים שמצטרפים לתנועת B.D.S ומחרימים מוסדות במדינת ישראל וטוב שקריאתי לשרת החינוך יפעת שאשא ביטון, לא להיכנע ללחצים ולא להעניק לעוכר ישראל הזה את הפרס, נענתה בחיוב".

תנועת אם תרצו אשר הובילה את המאבק נגד הענקת פרס ישראל לפרופ' גולדרייך : "מצדיעים לשרת החינוך שקיבלה את ההחלטה הנכונה! לאחר מאבק ממושך שלנו יחד עם אלפי ישראלים, מי שיקרא להחרים את ישראל לא יקבל את פרס ישראל! נמשיך לפעול כדי לשמור על שקיפות באקדמיה ולחשוף את המחרימים. יישר כח לשרת החינוך שאשא ביטון!"

ח"כ עופר כסיף בתגובה לשלילת פרס ישראל מפרופ' גולדרייך: "שלילת פרס ישראל מפרופ' גולדרייך, פרס בו זכה על הישיגיו האקדמאיים המרשימים, בגלל התנגדותו לכיבוש - זה לא "שינוי". זה עוד מאותם ביבי שופכין של דיכוי ופשיזם".

יואב גלנט יפעת שאשא ביטון פרס ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד