כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
המגעים החשאיים

נחשף: המדינה שסייעה לשחרור הזוג הישראלי

שעות לאחר שחרור הזוג אוקנין מטורקיה אחרי שצילמו את ארמונו של ארדואן, נחשף כי המדינה השלישית שעזרה להביא לשחרורם היא איחוד האמירויות | ראש המל"ל באמירויות שוחח עם בכירים טורקיים וסייע במאמצים

נחשף: המדינה שסייעה לשחרור הזוג הישראלי
מטוס צילום: pixabay

לאחר תשעה ימים בהם במעצר בטורקיה, היום (חמישי) לפנות בוקר בני הזוג מורדי ונטלי אוקנין, שנעצרו בטורקיה לפני תשעה ימים לאחר שצילמו את ארמונו של הנשיא ארדואן, שוחררו ממעצר.

מלבד המגעים בין ישראל לטורקיה, ב"ישראל היום" פורסם כי הייתה מדינה שלישית שהייתה מעורבת בניסיון לשחרר את הזוג הישראלי - איחוד האמירויות, בעלת בריתה החדשה של ישראל אחרי החתימה על "הסכמי אברהם" לפני כשנה.

מי שהיה בעיקר מעורב במגעים מצד האמירתים הוא ראש המועצה לביטחון לאומי של איחוד האמירויות, שייח טחנון בן זאיד, לו קשרים מצוינים עם גורמי ביון ומודיעין בכירים בטורקיה, וכן בקרב בכירי הממשל באנקרה ומקורביו של הנשיא הטורקי ארדואן.

הבכירים הישראלים הבהירו כי מעולם לא עבדו או פעלו בשום מסגרת מודיעינית ביטחונית של ישראל. באיחוד האמירויות השתכנעו כי אכן מדובר באזרחים תמימים שנעצרו על לא עוול בכפם והבטיחו לסייע בניסיונות לשחררם ולגרשם חזרה לישראל.

נטלי ומורדי אוקנין איחוד האמירויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד