י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
פרשת החתן הלבנוני

אבי הכלה שנישאה למוסלמי: "דפקתי על דלתם, והוא ברח מפחד"

ארבעה שבועות חלפו, והוא עדיין לא מצליח להתאושש. יוסף ק' מברוקלין, מדבר לראשונה על הידיעה שטלטלה את משפחתו, כשבתו נפלה קרבן להונאה מצד לבנוני שהתחזה לחרדי | "לא רציתי לחכות. בבוקר אחד הלכתי, דפקתי על דלתם, והוא ברח מפחד"

אבי הכלה שנישאה למוסלמי: "דפקתי על דלתם, והוא ברח מפחד"
אליהו חליווה המתחזה הלבנוני שנישא לבחורה חרדית צילום: צילום מסך

צעירה חרדית תמימה, בוגרת סמינר לבנות אמריקאיות בארץ הקודש, מגלה שבוע אחרי נישואיה שהאיש עמו התחתנה איננו מי שהוא טוען, אלא מתחזה שסיבך אותה בסבך ארוך של שקרים. הבחור, שרק שבוע קודם לכן נכנס עמה תחת חופה בקידושין כשבכתובה נכתב שמו 'אליהו חליווה', הוא בכלל לא 'אליהו' אלא 'חסן'. בכלל לא חליווה, אלא 'עלי'. הוא גם לא יהודי בעל תשובה ממוצא לבנוני, כמו שהוא סיפר, אלא בן למשפחה מוסלמית-שיעית, שנולד בדרום לבנון.

אבי הכלה, יוסף ק, מספר למיכל איש שלום במגזין 'משפחה' את השתלשלות האירועים ואומר כי הלקח הוא ש"צריך לבדוק כל מקרה כזה ולא רק את שמו ואת שם משפחתו ומאיפה הוא בא. חייבים להתחקות ולראות היכן הוא נולד באמת, מה הוא עבר בחייו, מה אכל ומה שתה ועם מי ישן. בעולם הדיגיטלי, גם קל יותר להתחקות מי הם חבריו".

ס', מספר אביה, היא בוגרת סמינר בירושלים. "כשלמדה בירושלים, היא הייתה מקפידה להגיע לכותל אחת לשלושים יום". היא לא חלמה אפילו בחלומותיה השחורים למצוא את עצמה נשואה לערבי. כבת הקהילה הסורית דוברת הערבית, אף לא היססה להשיב בערבית לערבים שביקשו להשפיל אותה בדרך לכותל. היותה דוברת ערבית, גרמה ללבנוני להתעניין בה. ס', שנועצת ברב מלייקווד וקשורה לבני משפחתו בפלטבוש, הביאה אותו לפגוש את הרב, שרק התרשם מהצעיר.

גם אחרי שהחתונה כבר התרחשה, המשיכו החשדות לנקר. ככל שהחתן התקרב, גם בני המשפחה המורחבת החלו להעלות שאלות אודות השידוך. "היו כל מיני תהיות אפילו באירוע החתונה עצמו", מספר האבא. למגזין 'משפחה'.

מי שהחליט לבדוק את העניין, היה אחיה של הכלה. "כל הקרדיט מגיע לבן שלי", אומר האב. "הוא החליט שחייבים להתחקות אחריו. הוא השתמש באמצעים ממוחשבים, ותוך זמן לא רב איתר את פרטי החתן, את אמא שלו ואת בני משפחתו".

כזכור הבת סיפרה שבעלה הטרי טען כי הוא עובד ממשלתי. לדבריה היא חשדה במשהו, אבל בהמשך, כשהם הלכו לבית חב"ד, והיא מצאה אותו מוקף ביהודים, כל החשדות נדחקו". מרוב תסכול הרים האב טלפון לדרום לבנון, כדי לשוחח עם 'המחותן' הערבי. "אבא שלו ממש לא היה מוכן לקבל את הרעיון שהבן שלו יחיה עם אישה יהודייה. הוא אמר לי: "אני ערבי בן ערבי לבנוני, הבן שלי בגד בנו. אבל אנחנו לא יכולים לעשות לו כלום, הוא בחר בדרך שלו".

עם הגילויים החדשים, פנה האב לשורה של רבנים נכבדים בקהילה. "הרבנים הציעו לבדוק, אולי בכל זאת הוא יהודי. אולי אמא שלו יהודייה. אמרו לי, שאחכה לתשובה. בסופו של דבר, לא רציתי לחכות. בבוקר אחד הלכתי, דפקתי על דלתם, והוא ברח מפחד. וכך ידעתי שלא טעיתי. אני במאת האחוזים צודק". הראיון המלא עם אביה של הכלה מתפרסם השבוע במגזין 'משפחה'. 

משפחה התחזה לחרדי לבנון ברוקלין החתן הלבנוני המתחזה לחרדי סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד