כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ר' מיילך בכותרות

הראיון הבלעדי במשפחה והפולו-אפ ל'בחדרי' בבקהילה

תשעה קבין שנטל 'משפחה' | הידיים המתחננות מהשבי ב'הדרך' | הפולו-אפ ל'בחדרי' ב'בקהילה' | האירוע של ר' מיילך ב'העולם החרדי' | הסקרנות של הנוער במגזין 'רגע' | המדור החדש ב'הציבור החרדי' | החתונה המדוברת ב'די וואך' | שבת בצפת ב'במה' וסוגיית הקורקינט החשמלי ב'בחצרות' של סאטמר

הראיון הבלעדי במשפחה והפולו-אפ ל'בחדרי' בבקהילה
שבועונים פרשת וישלח צילום: עיבוד 'בחדרי חרדים'

המילה הראשונה שאמרתי, כשראיתי השבוע את שער עיתון 'משפחה', הייתה: "וואו!". עשרה קבין יצירתיות ירדו לעולם - תשעה נטל מגזין 'משפחה'. המגזין אכן מסקר עניין שנטחן כבר עד דק במהלך השבוע וחצי האחרונים - סיפור המתחזה הלבנוני שהתחתן עם בחורה חרדית - אך הצליח בכל זאת לרענן את הסיפור עם "האבא שמגולל לראשונה את סיפור ההונאה וחולק את הלקחים לעתיד". זאת לצד ראיון מיוחד עם רבני ניו יורק בנושא. בנוסף לכך, גם תחקיר מיוחד על פעולות המוסד במדינה הכי מדוברת השבוע בישראל - טורקיה.

מי שלוקח את המקום השני, הוא מגזין 'הדרך'. שער יפה עם המילים הזועקות "בשבי הטורקי". זאת לצד כתבה על קרב הצללים בין ישראל לאיראן.

מגזין 'בקהילה' הביא שער די שגרתי. עם כותרות על 'אור לאחים', ראשי הממשלה בישראל וסאגת אהוביה סנדק ז"ל. בעיתון החדשות של 'בקהילה' הביאו פולו-אפ לחשיפה של כתבנו הפוליטי ארי קלמן, שהסעירה לפני שבועיים את המערכת הפוליטית והחרדית, ואף זכתה להדהוד של בכיר חסידות גור, ר' יצחק גולדקנופף במגבית של החסידות.

מגזין 'העולם החרדי' הביא אמנם רק כותרת אחת בשער, אך חרג ממנהגו והביא שתי תמונות מאותו אירוע. האירוע הענק לרגל הילולת ה'בת עין' זי"ע בראשות המשפיע הרה"צ רבי אלימלך בידרמן, בו השתתפו אלפי אנשים, ושהתיעודים ממנו ריגשו המונים.

גם מגזין 'הציבור החרדי' הביא בכותרת הראשית את האירוע עם הרב בידרמן, לצד ביקורי האדמו"רים ויז'ניץ וסאדיגורה בארה"ב, וגם - מדור חדש: "האירועים הגדולים, השבוע לפני 18 שנה".

מגזין 'די וואך' בארה"ב הביא בשער מספר אירועים שפחות העסיקו את הציבור, אך לצד זאת סיקרו את החתונה בחצר פשעווארסק, שהייתה אולי האירוע המדובר בקרב יהדות אירופה במהלך השבוע האחרון.

מגזין 'רגע', שצובר תאוצה עם כל שבוע שחולף, הביא שער מעניין. טרם יש לו מתחרים, לכן מורכב למדוד אותו, אך בקרב הנוער ואצל נטולי-סמארטפון - המגזין זוכה לפופולריות. האבטחה למשפחת נתניהו, הפליטים באירופה, הילולת הבת עין והגבולות במקסיקו - הם עניינים שמעסיקים צעירים רבים.

מגזין 'במה' הביא שער עם ניתוח שבתי במיוחד; כתבה מרתקת פרי עטו של הסופר הצפתי הרב אברהם ישראל פרידמן, המסקרת את מעמדי ה'קבלות שבת' הפופולריות בצפת, עם תחילת עונת הסתיו, כאשר המונים גודשים את העיר מדי שבת. פרק מיוחד הוקדש לנושא השידוכים עם סיפורים מאלפים ממרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, לצד שאר הכתבות והטורים הקבועים.

מגזין 'בחצרות' של חסידות סאטמר הביא התייחסות לנושא הקורקינט החשמלי בארה"ב - שהעיסוק בו היכה גלים גם בישראל - עם ראיון עם ראב"ד התאחדות הרבנים הגאון ר' מענדל זילבר אב"ד פריימן, על האיסור  של רבני התאחדות הרבנים נגד השימוש בקורקינט, זאת לצד ראיון עם אחד מראשי חברת הצלה בעיר ויליאמסבורג. כך גם כתבה נרחבת על האיסור לאכול גיד הנשה, על עוף שנולד ללא לב ועל המנהג לאכול מאכלי חלב ביום רביעי.

 

ביקורת עיתונות שבועונים מגזינים עיתון משפחה עיתון בקהילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד