ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"כמו נס פך השמן"

הזוג הישראלי ששוחרר מטורקיה: "הייתה לנו אמונה בהשם"

כחצי יממה לאחר ששוחררו מהכלא הטורקי, נטלי ומורדי אוקנין התראיינו לראשונה לתקשורת הישראלית וסיפרו על האמונה שלהם: "האמנו בקדוש ברוך הוא ושיהיה בסדר" | על צילום ארמונו של ארדואן, שבגינו הם נעצרו: "לא ידענו שאסור" | נטלי: "אני קוראת לזה יד אלוהים מכוונת. אני פשוט לא זוכרת שעשיתי את הדבר הזה"

הזוג הישראלי ששוחרר מטורקיה: "הייתה לנו אמונה בהשם"
מורדי אוקנין במרפסת ביתו צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

מרגש: שמונה ימים לאחר שנעצרו ונכנסו לכלא הטורקי בעוון ריגול, נטלי ומורדי אוקנין, זוג נהגי 'אגד' ממודיעין, התראיינו הערב (חמישי) באופן נרחב לכלי התקשורת בישראל וסיפרו על האמונה שהחזיקה אותם.

השניים נחתו לפנות בוקר במטוס פרטי לאחר מאמצים מדיניים כבירים, שכללו גם התערבות מצד איחוד האמירויות, לשחררם מהכלא שבו הם נאסרו בשל צילום ארמונו של המנהיג, הלא-דמוקרטי, רג'יפ טאיפ ארדואן.

"אנחנו עדיין לא מצליחים להבין מה קרה לנו, נצבור כוחות ונראה איך מתאוששים מהסיוט. לא עיכלתי את הדבר הזה שחף מפשע נכנס לכלא. חשבתי שדבר אחר קורה. מלמעלה הביאו אותנו לארץ הקודש בחזרה לכל המשפחה, לאחדות מדינת ישראל", אמר מורדי לדני קושמרו ב'חדשות 12'.

נטלי אמרה כי הם צילמו בתום לב את הארמון של ארדואן: "לא ידענו שאסור. כולם צילמו וצילמנו עוד הרבה דברים על הדרך. לא תיארתי לעצמי שאני אצלם תמונה כזו גורלית וככה יתגלגלו העיניים, וזה מה שיקרה לנו בסופו של דבר".

פרשת המעצר בטורקיה >> כל הכתבות בנושא

על רגע המעצר היא מספרת: "מגיעים מאבטחים שמתחילים להתעניין ולשאול 'מה עשית?', 'למה צילמת?'. לא הבנתי שאני עושה כביכול משהו שהוא לא בסדר ורע עד שהם פנו אליי. אני חשבתי לתומי שאני מצלמת אתרים יפים - כמו שצילמנו בטורקיה בכל מקום שבו היינו לפי המגדל הזה".

הם מספרים שמיד לאחר מכן לקחו אותם למשרד לתשאול על הצילום, ואז למאסר: "הביאו לנו מתורגמן באנגלית שדיבר איתי ושאל אותי 'למה צילמת?' וסימנת בעיגול. אמרתי שזו הייתה התלהבות, משהו שנהניתי לעשות".

"היו הרבה מחשבות לא טובות ותמיד הייתה לנו את האמונה", הדגיש מורדי. "האמנו בקדוש ברוך הוא ושיהיה בסדר, אבל לא ידענו את גודל הבעיה ושזה כזה קריטי. ראינו שכולם מצלמים. אם זה היה כל כך קריטי, היו צריכים לצלם לנו שאסור לצלם".

נטלי שיתפה את ההערכה שלה מדוע זה קרה דווקא להם: "אני קוראת לזה יד אלוהים מכוונת. אני פשוט לא זוכרת שעשיתי את הדבר הזה וזה נהיה לי תעתוע. קיבלתי איזשהו מסר. תמיד הייתי חזקה באמונה ובעברי שמרתי הרבה יותר את הדת שלי, היו לי זמנים שגם קצת התרחקתי לצערי".

"חזרנו לעם ישראל. בעזרת השם, שנהיה מחוזקים למען הילדים. "זה נמשך שמונה ימים כמו נס פך השמן, תחי מדינת ישראל", סיכמו בהתרגשות.

נטלי ומורדי אוקנין מעצר ישראלים בטורקיה אמונה וביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד