כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
עימותים ומעצרים > תיעוד

מחאת אהוביה סנדק: תנועת הרכבת הקלה הופסקה

תנועת הרכבת הקלה ברחוב יפו בבירה הופסקה הערב בשל מחאת פעילי הימין | כוחות משטרה גדולים בסיוע פרשים מנסים לפזר את המפגינים | הוריו של אהוביה סנדק ז"ל: "לא נשקוט, לא ננוח ולא נרפה, יחד אתכם, עד שתקום כאן בדיקה אמיתית, יסודית וחיצונית - למה אהוביה לא איתנו היום בבית"

מחאת אהוביה סנדק: תנועת הרכבת הקלה הופסקה
המחאה בירושלים צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

מאות פעילי ימין מפגינים הערב (חמישי) בירושלים כחלק מהמשך המאבק בפרשת מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל, שנהרג במהלך מרדף משטרתי בבנימין לפני כשנה. המפגינים נושאים שלטים וקוראים ליועץ המשפטי לממשלה להעמיד לדין את השוטרים המעורבים, שלטענתם הביאו למותו.

המחאה מתקיימת ברחוב יפו סמוך לכיכר ציון. מאות המפגינים מונעים אך תנועת הרכבת הקלה. לפי שעה תנועת הרכבות באזור הופסקה.

כוחות משטרה גדולים פועלים במקום בניסיון לפזר את המפגינים. המשטרה משתמשת בפרשים ובאמצעים לפיזור הפגנות. עד כה לפחות שלושה מפגינים נעצרו. מארגני המחאה הודיעו כי יגיעו בהמשך לגשר המיתרים ויחסמו את הכניסה לבירה.

מוקדם יותר התייחסו הוריו של אהוביה סנדק ז"ל לדיון שהתקיים אמש בכנסת בעניין מות בנם. ההורים ברכו על ההסכמות של כל חברי הכנסת על הצורך בחקירת מותו של אהוביה, והודיעו כי ימשיכו במאבק עד שהצדק ייצא לאור.

ההורים הצהירו כי לא ישקטו וכי הם ממשיכים במאבק. "הבן שלנו נהרג כתוצאה מניגוח, הוא נקבר חי תחת הרכב! ממדי הטיוח של המשטרה והפרקליטות צריכים להדיר שינה מעיני כולנו! לא נשקוט, לא ננוח ולא נרפה, יחד אתכם, עד שתקום כאן בדיקה אמיתית, יסודית וחיצונית - למה אהוביה לא איתנו היום בבית", אמרו ההורים. "תיקון כתם הטיוח והשקר, מגיע לנו כמשפחה, זה מגיע לנו כחברה, וזה מגיע לדורות הבאים שידעו שהם חיים במדינה מתוקנת, ששוטרים בה הם לא השופטים והתליינים".

לסיום, הזמינו את הציבור להפגנה נוספת הערב בירושלים: "אנו מודים לח"כ בן גביר על העלאת הנושא לסדר היום ומודים לכל חברי הכנסת שמותו של אהוביה שלנו נגע בהם, ושהתגייסו מתוך הבנה שאסור להרפות מהמסע להשגת הצדק לאהוביה. אנחנו ממשיכים! עד שהצדק ייצא לאור".

הפגנת פעילי ימין אהוביה סנדק הרכבת הקלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד