י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
נבדקת מעורבותו

פרשת הרצח לפני כ-30 שנה: ראש עיר חרדי נחקר

היחידה המרכזית של מחוז ירושלים חקרה היום ראש עיר חרדי, בחשד כי היה מעורב בפרשת הרצח וההיעלמות של הנער ניסים שטרית ואברהם אדרי לפני למעלה מ-30 בירושלים | ראש העיר, שהיה בעבר גורם דומיננטי בקהילת 'שובו בנים', יובא מחר לדיון בבית המשפט בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו

פרשת הרצח לפני כ-30 שנה: ראש עיר חרדי נחקר
מעצר החשודים צילום: דוברות המשטרה

ראש עיר חרדי נחקר היום (ראשון) במשטרה, בחשד למעורבות בפרשת הרצח וההיעלמות לפני למעלה משלושים שנה בירושלים. במשטרה יבקשו ככל הנראה מבית המשפט להאריך את מעצרו. בפרשה, בה עצור גם הרב אליעזר ברלנד, נעצרו עד כה שורה של בכירים לשעבר בעבר ובהווה בקהילת שובו בנים.

ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים חוקרים מה הייתה רמת מעורבותו של ראש העיר בפרשה. ראש העיר שנחקר היה בעבר מוכר כגורם דומיננטי בקהילת 'שובו בנים'.

אחד המקרים שנמצאים בלב החקירה, היא היעדרותו של הנער החרדי ניסים שטרית בירושלים. שטרית יצא מביתו בשכונת סנהדריה ב-23 בינואר 1986 אך מאז נעלמו עקבותיו. במשך השנים עלו הערכות שונות מה עלה בגורלו, אך ההשערה שהתחזקה היא כי נחטף ונרצח על ידי גורמים חרדים קיצוניים שלא ראו בעין יפה את התנהלותו.

מקרה נוסף הוא רצח אברהם אדרי בשנת 1990. גופתו של אדרי, שעבד בתלמוד תורה, נעדר ואותר ביער רמות על ידי שני אחיו לאחר שנרצח בצורה אכזרית. במהלך השנים עלו כיווני חקירה רבים בהקשר למותו של אדרי ובמשטרה העריכו כי יש קשר בין המקרים.

בתוך כך, במהלך דיון שנערך היום בעניינו של מנהיג קהילת 'שובו בנים', הרב אליעזר ברלדד, אמר השופט אלעד לנג כי חקירת הרצח וההיעלמות מתקרבת לסיומה. במהלך הדיונים האחרונים ציינה המשטרה בבית המשפט כי נרשמו התפתחויות משמעותיות בפרשה. כעת, בפרקליטות יאלצו להכריע האם להגיש נגד החשודים כתב אישום.

 

 

פרשת ניקיון כפיים חקירה שובו בנים אליעזר ברלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד