כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
האונייה שהובילה למשבר דיפלומטי

"המרמרה" הותקפה ע"י שודדי ים ומוצעת למכירה

אחרי שהותקפה על ידי שודדים: אוניית "המרמרה", עליה השתלט חיל הים במהלך המשט לעזה ב-2010, הושבתה ומוצעת במכירה פומבית. המחיר בו תוצע לציבור מוערך בכמיליון שקלים

"המרמרה" הותקפה ע"י שודדי ים ומוצעת למכירה
מתוך התיעוד של צה"ל בפשיטה על המרמרה צילום: דובר צה"ל

ספינת "המרמרה", האונייה הטורקית עליה השתלט חיל הים במהלך המשט לעזה ב-2010 ושגרמה למשבר ביחסי ישראל-טורקיה, הוצאה בימים אלה למכירה פומבית, לאחר שהותקפה על ידי שודדי ים.

התקיפה התרחשה ב-13 באוגוסט, לפנות בוקר, כאשר ארבעה שודדים הגיעו בסירת מנוע מהירה וניסו להשתלט על הספינה, תוך שירו מנשק קל ואף ממטול רקטות אר. פי. ג'י שאחת מהן פגעה ליד גשר הפיקוד.

אנשי אבטחה חמושים שהיו על האנטוליאן-מרמרה לא הצליחו להדוף את החמושים. ספינות משמר צבאיות שהוזעקו, תוך תיאום עם כוח משימה מיוחד של האיחוד האירופי הפועל להגנת אניות סוחר, הצליחו להכריע את הכף ובתום שעתיים של מאבק על הסיפון, נטשו התוקפים, נסוגו ושבו לחוף. לא היו נפגעים בנפש בין אנשי הצוות, אך נגרם נזק לאונייה.

האונייה שנתפסה על ידי חיל הים והוחזקה בנמל חיפה בעקבות המשט לעזה, שוחררה על ידי ישראל באוגוסט 2010, והיא נגררה לטורקיה על ידי כלי שיט שהגיעו לצורך המשימה הזו. וכעת, בעקבות המתקפה, משרד ההוצאה לפועל של אנטוליה מציע את אוניית המשא-נוסעים "מאווי מרמרה", ששמה היום "אנטוליאן", במחיר מינימום של כ-3,888,000 לירות טורקיות - שווה ערך לכמיליון שקלים. המחיר כולל את ציוד הספינה כמו מכשירי הניווט שלה, מערכות התקשורת והבטיחות.

"ישנם עקבות למתקפה על הספינה", נמסר. יחד עם זאת מציינים כי האונייה תוכל לשייט באופן עצמאי לאחר שתצוות בכוח אדם, תועמס באספקה ​​מחודשת ותצויד בתעודות נדרשות. ניסיון ראשון למכירת האונייה יתבצע בבית משפט באנטוליה, בימים הקרובים.

האונייה, שאורכה 93 מטר ורוחבה 15.80 מטר, נבנתה ב-1994 ומפליגה עדיין תחת דגל טורקיה, עוגנת כיום בנמל מוגדישו.

מרמרה שודדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד