י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ההתפתחות בפרשת הרצח

המשטרה תבקש להאריך את מעצרו של ראש העיר החרדי

היחידה המרכזית של מחוז ירושלים תבקש מחר בשעות הבוקר מבית המשפט להאריך את מעצרו של ראש העיר החרדי במספר ימים | במשך שעות נחקר היום ראש העיר בחשד למעורבות בפרשת הרצח וההיעלמות לפני למעלה משלושים שנה בבירה

המשטרה תבקש להאריך את מעצרו של ראש העיר החרדי
חרדי עצור מובא לביהמ"ש. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתום חקירה שארכה מספר שעות, המשטרה הודיעה הערב (ראשון) לראש העיר החרדי כי הוא עצור בחשד לעבירות רצח וקשירת קשר לביצוע פשע. מחר תבקש המשטרה מבית משפט השלום בירושלים להאריך את מעצרו של ראש העיר במספר ימים. חשוד נוסף, שנעצר אף הוא בפרשה, יובא גם כן לדיון בהארכת מעצרו.

מהמשטרה נמסר כי בלשי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים עצרו במהלך היום שני חשודים נוספים, זאת בחשד למעורבותם בתיקי רצח והיעדרות הנחקרים במשטרה מזה למעלה מ-30 שנים תחת השם 'פרשת ניקיון כפיים'. "מעצרים אלו מצטרפים למספר מעצרים שבוצעו בשבועות החולפים במסגרת חקירת אותם תיקים", נמסר מהמשטרה.

כפי שדווח מוקדם יותר היום ב'בחדרי חדרים', ראש העיר החרדי, ששמו אסור בפרסום, נחקר במהלך השכנות האחרונות במשטרה, בחשד למעורבות בפרשת הרצח וההיעלמות לפני למעלה משלושים שנה בירושלים. בפרשה, בה עצור גם הרב אליעזר ברלנד, נעצרו עד כה שורה של בכירים לשעבר בעבר ובהווה בקהילת 'שובו בנים'.

ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים חוקרים מה הייתה רמת מעורבותו של ראש העיר בפרשה. ראש העיר שנחקר היה מוכר בעבר כגורם דומיננטי בקהילת 'שובו בנים'.

אחד המקרים שנמצאים בלב החקירה, היא היעדרותו של הנער החרדי ניסים שטרית בירושלים. שטרית יצא מביתו בשכונת סנהדריה ב-23 בינואר 1986 אך מאז נעלמו עקבותיו. במשך השנים עלו הערכות שונות מה עלה בגורלו, אך ההשערה שהתחזקה היא כי נחטף ונרצח על ידי גורמים חרדים קיצוניים שלא ראו בעין יפה את התנהלותו.

מקרה נוסף הוא רצח אברהם אדרי בשנת 1990. גופתו של אדרי, שעבד בתלמוד תורה, נעדר ואותר ביער רמות על ידי שני אחיו לאחר שנרצח בצורה אכזרית. במהלך השנים עלו כיווני חקירה רבים בהקשר למותו של אדרי ובמשטרה העריכו כי יש קשר בין המקרים.

בתוך כך, במהלך דיון שנערך היום בעניינו של מנהיג קהילת 'שובו בנים', הרב אליעזר ברלנד, אמר השופט אלעד לנג כי חקירת הרצח וההיעלמות מתקרבת לסיומה. במהלך הדיונים האחרונים ציינה המשטרה בבית המשפט כי נרשמו התפתחויות משמעותיות בפרשה. כעת, בפרקליטות יאלצו להכריע האם להגיש נגד החשודים כתב אישום.

פרשת רצח פרשת ניקיון כפיים הארכת מעצר ראש עיר חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד