כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
כשר אבל מסריח

כך מתעדפת השרה את התחנה הקרובה לסביבתו של לפיד

שרת האנרגיה קארין אלהרר ממפלגת 'יש עתיד' שיגרה מכתב ליו"ר וועדה לתשתיות לאומיות, בו ביקשה לתת גיבוי ממשלתי לתחנת דוראד - שבה מכהנת אחות של העוזר הבכיר של יאיר לפיד, כסמנכ"לית רגולציה

כך מתעדפת השרה את התחנה הקרובה לסביבתו של לפיד
יאיר לפיד בכנסת צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

לקראת כינוס הוועדה לתשתיות לאומיות, אשר תחליט למי לתת רישיונות לתחנות הכוח המונעות בגז טבעי, החלטה אשר תניב רווח פוטנציאלי ענק, שרת האנרגיה שלחה ליו"ר הועדה מכתב בו המליצה למיזמים.

לפי הדיווח באתר 'דה מרקר', קארין אלהרר, שרת האנרגיה מטעם 'יש עתיד', שיגרה ליו"ר הועדה את שלוש תחנות, אשר בראשן נמצאת תחנה אשר מקורבת לסביבתו של שר החוץ יאיר לפיד, יו"ר מפלגתה.

אלהרר ביקשה לדרג את שלוש התחנות הנותרות לפי הסדר, לאחר ששתי תחנות כבר מאושרות, ובראשן תחנת 'דוראד' שנמצאת בסמוך לאשקלון, ולאחריה את OPC מישור רותם ו–OPC חדרה.

לכאורה, החלטת השרה להעדיף את תחנות הכוח באשקלון, בנגב ובחדרה נובעת מהעדפה מוצהרת להרחיב מתחמים קיימים של ייצור חשמל – ולא לבנות תחנות כוח במתחמים חדשים.

אך לפי האתר, ישנן כמה סיבות שבגינן ההחלטה שגויה, ביניהן העובדה שמוקד הביקוש הוא באזור גוש דן שיאלץ להישען בעיקר על ייצור חשמל בגז בגלל שהוא אזור צפוף ולא ניתן לשים בו חשמל סולארי ובנוסף אין קווי מתח שיוליכו את החשמל מהדרום למרכז. ועוד ועוד סיבות.

אלא שמתברר, כך על פי הדיווח, כי סמנכ"לית הרגולציה של החברה שדורגה במקום הראשון ברשימה של אלהרר, היא לימור פוקר־קוברינסקי, אחותו של הלל קוברינסקי, יד ימינו של יו"ר 'יש עתיד', יאיר לפיד.

מלשכת אלהרר נמסר בתגובה כי "יעד של 30% אנרגיות מתחדשות עד 2030 מייתר את הקמתן של תחנות כוח נוספות בגז. השרה ערכה דיונים על תכנון שטחים להקמת תחנות במידה שהיעד לא יושג, ובהם נכחו גורמי רשות החשמל ואגף תכנון פיזי במשרד האנרגיה".

עוד נמסר מטעמה: "לאחר הדיונים, ערכה השרה סיור בשטחים המוצעים וקיימה פגישות עם יזמים ועם מתנגדים לכל אחד מהשטחים. בחירתה להמליץ על הרחבת התחנות הקיימות תואמת את העמדה המקצועית שאימץ גם השר הקודם".

קארין אלהרר יאיר לפיד יש עתיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד