י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"אלימות המתנחלים"

בן-גביר התפרץ: מהומה בכנס של השמאל בכנסת

חברי כנסת וארגונים מהשמאל קיימו היום כנס שעסק ב"אלימות המתנחלים", לדבריהם, לאחר תקיפות ואלימות מצד התושבים היהודים ביהודה ושומרון, שהגיעו ל"מספרי שיא" | במהלך הכנס התעוררה מהומה, כשיו"ר 'עוצמה יהודית' נכנס במפתיע - אך הוצא לאחר שהתעמת עם הח"כים | צפו

בן-גביר התפרץ: מהומה בכנס של השמאל בכנסת
איתמר בן גביר \\ מתנחלים צילום: יונתן זינדל פלאש 90\\מתוך הסרטון

חברי כנסת ממפלגות השמאל קיימו היום (שני) כנס שעסק באלימות המתנחלים שגוברת, לטענתם, לאחרונה. דיון שהתפתח לעימות כשחה"כ איתמר בן-גביר נכנס למקום.

חברי הכנסת, ממפלגות 'העבודה', 'מרצ' ו'הרשימה המשותפת', לצד ראשי ארגוני שמאל ערכו כנס במשכן שעסק באלימות מצד תושבי יהודה ושומרון היהודיים, שלטענתם הגיעו ל"מספרי שיא". במהלך הכנס פרצה מהומה, כשחבר הכנסת איתמר בן-גביר נכנס למקום ועורר זעם מצד המשתתפים.

יו"ר מפלגת 'עוצמה יהודית' תהה מדוע חברי הכנס דנים על אלימות המתנחלים, ולא מזכירים את הרצח שאירע אמש בירושלים: "אתם מבולבלים. תתביישו לכם", הטיח בפניהם, והציע לעמוד דקת דומיה לזכר הנרצח.

חברי הכנסת שהשתתפו בכנס, לא נותרו חייבים וצעקו בפניו: "אתה טרוריסט", ולאחר מכן חבר הכנסת בן-גביר, החבר בסיעת 'הציונות הדתית' שבאופוזיציה, הוצע על ידי סדרני הכנסת מהכנס.

חבר הכנסת מוסי רז מ'מרצ' התייחס לפיגוע והדרישות לגנות אותו מצד האגף הימני, ואמר: "הדבר המדהים הוא כי מי שדרש אתמול גינוי מכל דבר שזז מעולם לא חשבו לגנות אלימות של מתנחלים, לא חברי כנסת, לא שרים, לא ראש ממשלה".

"לא על הכל נסכים – אני חושב שכל ההתנחלויות הן מעשה אלימות. אני חושב שהכיבוש הוא אלימות. אבל נוכל כולנו להסכים שאת התקיפות האלימות יש להפסיק", הוסיף רז.

בכנס, שקד מורג, מנכ"לית ארגון 'שלום עכשיו', הציג דו"ח שטוען כי קיים קשר ישיר בין המאחזים הלא חוקיים בשטחים לבין אלימות המתנחלים. על פי הדו"ח, אשר סקר 1200 מקרי אלימות מתנחלים שתועדו על ידי ארגון 'יש דין', רוב מקרי אלימות המתנחלים התרחשו בסמוך למאחזים לא חוקיים.

מוקדי האלימות המרכזיים, לפני הדו"ח של ארגון השמאל: מאחזי יצהר, אש קודש, עדי עד, חוות מעון והגבעה של רונן, זאת למרות שתושבי המאחזים מונים 5 אחוזים בלבד מכלל המתנחלים.

איתמר בן גביר שמאל אלימות מתנחלים מוסי רז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד