י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
פרשת 'ניקיון כפיים'

הוארך מעצרו של ראש העיר החרדי: "נכח במעמד רצח אברהם אדרי"

ראש העיר החרדית שנעצר אתמול לחקירה בפרשת הרצח של אברהם אדרי בירושלים בשנות ה-90, יישאר במעצר עד ליום חמישי, כך קבע בית משפט השלום בירושלים | במשטרה טוענים כי ראש העיר החרדי חשוד ברצח אברהם אדרי ונכח פיזית במעמד הרצח | עורך דינו: "מכחיש הכל"

הוארך מעצרו של ראש העיר החרדי: "נכח במעמד רצח אברהם אדרי"
ראש העיר החרדי מובא לבית המשפט צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בית המשפט האריך לפני שעה קלה (שני) את מעצרו של ראש העיר החרדי החשוד בפרשת הרצח לפני למעלה משלושים שנה בירושלים. הוא חשוד ברצח אברהם אדרי. ראש העיר, שנעצר אמש בבניין העירייה, הובא מוקדם יותר לחקירה במשרדי היחידה המרכזית. גם מעצרו של חשוד נוסף שנעצר אתמול, הוארך עד ליום חמישי.

במשטרה אמרו כי שמו של ראש העיר עלה במהלך החקירה, אך בימים האחרונים התקבצו הראיות שהובילו למעצרו. במהלך חקירתו הכחיש החשוד את החשדות המיוחסים לו.

במהלך הדיון אמר נציג המשטרה כי נגד ראש העיר נאספו ראיות בחשד לרצח של אברהם אדרי בשנת 1990. "מהראיות ניתן להבין כי ראש העיר פעל יחד עם אחרים בפעולות שהובילו לרצח וכן היה מעורב ברצח עצמו אברהם אדרי", אמר נציג המשטרה.

ראש העיר החרדי מובא לבית המשפט. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פרקליטו של ראש העיר, עו"ד אריאל עטרי, אמר כי הוא השיב לכל השאלות שנשאל ע"י השוטרים, וכי הכחיש את כל הטענות שיוחסו לו.

עורך הדין הוסיף כי "המשיב הוא ראש עירייה, אדם מוערך מאוד, את עשרות השנים הוא השקיע בפעילות ציבורית רבה שהובילה אותו למקום בו הוא נמצא היום. מעצר שלו ללא עבר פלילי, ההשלכות שלו הרבה יותר קשות ממעצר אדם מן השורה. מחויבת זהירות ברגע שעוצרים איש ציבור".

כפי שדווח אתמול, בתום חקירה של מספר שעות, המשטרה הודיעה לראש העיר כי הוא עצור בחשד לעבירות רצח וקשירת קשר לביצוע פשע.

מהמשטרה נמסר אמש כי בלשי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים עצרו במהלך היום שני חשודים נוספים, זאת בחשד למעורבותם בתיקי רצח והיעדרות הנחקרים במשטרה מזה למעלה מ-30 שנים תחת השם 'פרשת ניקיון כפיים'. "מעצרים אלו מצטרפים למספר מעצרים שבוצעו בשבועות החולפים במסגרת חקירת אותם תיקים", נמסר מהמשטרה.

ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים חוקרים מה הייתה רמת מעורבותו של ראש העיר בפרשה. ראש העיר שנעצר היה מוכר בעבר כגורם דומיננטי בקהילת 'שובו בנים'.

אחד המקרים שנמצאים בלב החקירה, היא היעדרותו של הנער החרדי ניסים שטרית בירושלים. שטרית יצא מביתו בשכונת סנהדריה ב-23 בינואר 1986 אך מאז נעלמו עקבותיו. במשך השנים עלו הערכות שונות מה עלה בגורלו, אך ההשערה שהתחזקה היא כי נחטף ונרצח על ידי גורמים חרדים קיצוניים שלא ראו בעין יפה את התנהלותו.

מקרה נוסף הוא רצח אברהם אדרי בשנת 1990. גופתו של אדרי, שעבד בתלמוד תורה, נעדר ואותר ביער רמות על ידי שני אחיו לאחר שנרצח בצורה אכזרית. במהלך השנים עלו כיווני חקירה רבים בהקשר למותו של אדרי ובמשטרה העריכו כי יש קשר בין המקרים.

בתוך כך, במהלך דיון שנערך היום בעניינו של מנהיג קהילת 'שובו בנים', הרב אליעזר ברלנד, אמר השופט אלעד לנג כי חקירת הרצח וההיעלמות מתקרבת לסיומה. במהלך הדיונים האחרונים ציינה המשטרה בבית המשפט כי נרשמו התפתחויות משמעותיות בפרשה. כעת, בפרקליטות יאלצו להכריע האם להגיש נגד החשודים כתב אישום.

אליעזר ברלנד פרשת ניקיון כפיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד