י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לאחר 15 שנה

לראשונה מאז הרצח: העדות הדרמטית במשפט זדורוב

עדות חדשה שנשמעה במשפט החוזר של רומן זדורוב, סותרת ממצאים ששימשו כאחת העילות למשפט החוזר: 1. טביעת דם שהייתה על קיר התא בו נרצחה הילדה, לכיוון התא השלישי, היא טביעת יד ולא טביעת נעל. 2. הרוצח עמד בעת ביצוע הרצח מחוץ לתא השירותים. 3. הגופה הונחה על האסלה ולא נפלה לשם באופן טבעי אחר הרצח

לראשונה מאז הרצח: העדות הדרמטית במשפט זדורוב
משטרה בזירת רצח. אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

עדות חדשה שנשמעה היום (שלישי) במשפט החוזר של רומן זדורוב, סותרת ממצאים ששימשו כאחת העילות למשפט החוזר לזדורוב, העומד לדין על רצח תאיר ראדה בשנת 2006 בבית הספר "נופי גולן" בקצרין.

חוקר המחלקה לזיהוי פלילי שחקר את זירת הרצח של ראדה, רפ"ק שמואל פיאמנטה, מסר היום עדות שנשמעה לראשונה מאז הרצח שאירע לפני 15 שנה, והעלה השערות שאינן מופיעות בחוות הדעת המקורית.

פאימנטה טען בעדותו כי העריך שטביעת דם שהייתה על קיר התא בו נרצחה הילדה, לכיוון התא השלישי, היא טביעת יד. זאת לעומת הטענה בחוות הדעת המקורית - אז צוין כי מדובר בטביעת נעל חלקית, מה שהצביע על כך שהרוצח נמלט לכיוון התא השלישי. גרסה שאינה תואמת את ההודאה והשחזור של זדורוב, והייתה אחת העילות למשפט החוזר.

כאמור, השינוי בעדות הוא משמעותי, ועלול לגרום להשלכות על המשפט החוזר. העד הסביר כי מאחר וסבר שמדובר בטביעת יד, ולא טביעת נעל, השאיר את הבדיקה של הנושא למעבדת טביעות אצבע, שאנשיה הגיעו למקום בהמשך. עם זאת, גם לאחר שהמעבדה שללה את האפשרות שמדובר בטביעת יד, לא נערכה במקום בדיקה שתקבע אם מדובר בטביעת נעל.

בחוות הדעת כתב עורך המסמך, ינאי עוזיאל, שהלך מאז לעולמו: "נראה לי כי מדובר בטביעת נעל". פיאמנטה אישר כי עבר על חוות הדעת בזמן אמת, וקיבל את גרסתו של עוזיאל למהלך האירועים והחקירה. הוא גרס כי על פי הביטוי "נראה לי" מעידה כי מדובר בדעתו של ינאי, וגם הוא לא היה בטוח בכך.

בעדותו העלה החוקר השערות נוספות שאינן מופיעות בחוות הדעת, ונשמעו לראשונה מאז הרצח. על פי הערכתו, עמד הרוצח בעת ביצוע הרצח מחוץ לתא השירותים. "מי שביצע את התקיפה הזו עמד מחוץ לתא", ציין. "התא מאוד קטן, והוא עמד מחוץ לתא. על פי הממצאים – שטף הדם וכו'. עם ההשערה לכאורה שעמד מישהו בפנים וביצע שני חתכים, לא בהכרח היינו מקבלים רסס כזה יפה ומושלם. אם מישהו היה מכניס יד, חלק מהרסס היה נבלם ביד. לא כך היה במקרה זה", אמר פיאמנטה בעדות שצוטטה ב'ווינט'.

עוד טען העד כי מכסה האסלה היה מורם בעת הרצח, וסגור בעת שהגופה התגלתה, כאשר לדבריו, המשמעות היא גם כי הגופה הונחה על האסלה ולא נפלה לשם באופן טבעי אחר הרצח. הוא הסביר כי הדבר עולה גם מהצורות של כתמי הדם, למשל על דלת התא, שם התגלו לא רק התזות של כתמי דם אלא גם מריחות. "יש פה את כל הדפוסים של כתמי הדם. מריחות, התזות מסוגים שונים. זה מעיד על דינמיקה בתוך התא. לא משהו קלאסי שבוצע שיסוף וזהו. כל הטביעות הפנימיות בכל דפוס אפשרי מראות על דינמיקה בתוך התא", העיד החוקר.

בחלקים אחרים של עדותו, סיפר כי הדרך שבה הציב רומן זדורוב בעת השחזור את השוטרת שגילמה את תאיר ראדה, תאמה בדיוק רב את המיקום שבו ציפו החוקרים שתעמוד, על פי דפוס כתמי הדם שניתזו מהגופה, מעגל בקוטר של כ-60 ס"מ על קיר התא, שמרכזו בגובה הצוואר. לדבריו, העמיד זדורוב את השוטרת "על הבלטה", שלה ציפו החוקרים.

רומן זדורוב משפט חוזר תאיר ראדה משפט רצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד