י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
קרית ארבע

"דש מאהוביה": אלמונים הציתו את הרכב המשטרתי

המשטרה פתחה בחקירה לאחר שרכב משטרה עלה הלילה באש בשעה שחנה בקרית ארבע | על קיר סמוך רוססה הכתובת: "דש מאהוביה"

"דש מאהוביה": אלמונים הציתו את הרכב המשטרתי
הרכב השרוף צילום: דוברות המשטרה

רכב משטרתי עלה הלילה (בין שלישי לרביעי) באש, בעת שחנה בקרית ארבע. לפי הערכה, הרכב הוצת ע"י פעילי ימין שמוחים על מותו של הנער אהוביה סנדק, שנהרג במהלך מרדף משטרתי בבנימין לפני כשנה. בשבועות האחרונים, במלאת שנה לתקרית, חודשה המחאה - בדרישה להעמיד לדין השוטרים שהשתתפו במרדף. הערכה התחזקה לאחר שעל הקיר הסמוך לרכב רוססה הכתובת "דש מאהוביה".

מהמשטרה נמסר כי הבוקר הוזעקו כוחות משטרה לקרית ארבע לאחר שהתקבל דיווח על רכב משטרה שנשרף. "מחקירה ראשונית עולה חשד כי ככל הנראה הרכב הוצת, כמו כן סמוך למקום חניית הרכב רוסס על קיר 'דש מאהוביה'. כוחות משטרה החלו באיסוף ממצאים ונפתחה חקירה", הוסיפו במשטרה.

נזכיר כי בתחילת השבוע, פעילי ימין המפגינים במסגרת המחאה על מותו של הנער אהוביה סנדק, הציבו מיצג מחאה בכניסה לירושלים. כחלק מהמיצג, הציבו המפגינים רכב הפוך, דם ואיברים. בשל הצבת המיצג, הכניסה לעיר נחסמה לסירוגין. כוחות משטרה פעלו נגד המפגינים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות.

מהמשטרה נמסר אז כי כוחות משטרה ומג"ב פועלים בסמוך לגשר המיתרים בכניסה לעיר ירושלים, זאת בעקבות מחאה המתקיימת במקום.

בהודעת המשטרה נאמר כי נחסמו הכניסה והיציאה הראשיים לעיר ירושלים. קצין משטרה כרז למוחים להפסיק את חסימת הציר ולחדול מהפרת הסדר הציבורי טרם ביצוע אכיפה ושימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר. "משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש המחאה בגבולות החוק, אולם לא תאפשר הפרת הסדר הציבורי בניגוד לחוק", נמסר מהמשטרה.

ראש מועצת קרית ארבע חברון סא"ל במיל' אליהו ליבמן הגיב להצתת ניידת משטרה הלילה בתחום שיפוט המועצה: "הצתת רכב המשטרה הלילה הוא מעשה חמור מאוד, יש לנו משטרה אחת ומדינה אחת ואנרכיה לא תוביל אותנו לשום מקום. אני מקווה שיתפסו את המציתים וימצו איתם את הדין אבל גם רוצה לקוות שלא מדובר בתושבי המועצה. לא זו דרכנו, דרשתי מגורמי הבטחון לאתר ולהביא לדין בהקדם את המציתים. מכאן אני רוצה לחזק את קצין המשטרה תושב הקריה שרכבו הוא זה שהוצת. אנו מעריכים אותו מאוד בקריה, והוא עושה רבות למען תושביה"

משטרה הצתה מכוונת קרית ארבע אהוביה סנדק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד