י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
משפחתו מתחננת לעזרה

ישראלי עצור בטאיוואן: "עובר גיהינום"

ליאור בן יוסף כלוא בטאיוואן כבר יותר מחודש, בשל קטטה בכביש שבמהלכה נדקר. משפחתו מנסים לחלץ אותו ומבקשים עזרה: "איך אפשר להתעלם מכך שיהודי נמצא במדינה זרה?"

ישראלי עצור בטאיוואן: "עובר גיהינום"
אילוסטרציה צילום: pixabay

ליאור בן יוסף, יהודי מישראל, עצור כבר מעל לחודש בכלא בטאיוואן, בעקבות עימות אלים עם נהג בכביש - שבמהלכו אף נדקר ונפצע. כך דווח ב"חדשות 12".

לפי הדיווח, ליאור בן ה-31, שוהה ועובד בשנתיים האחרונות במדינה, ונעצר לפני מעל לחודש שם. הוא התעמת עם אחד מהנהגים המקומיים, שבמהלכה המקומי דקר את ליאור בידו, וליאור גרם לחבלה בעינו.

המשטרה יצרה קשר עם בת זוגו של ליאור כדי לברר פרטים על האירוע. הישראלי הגיע מיוזמתו לתחנת המשטרה למסור את גרסתו. מהרגע הזה הוא נעצר, ועד היום לא שוחרר.

אימו ו-3 אחיותיו בארץ מנסות מאז לפנות לכל גורם אפשרי שעשוי לעזור להם בתהליך השחרור או ההסגרה, שסובל מדום לב בשינה: "איך אפשר להתעלם מכך שיהודי ישראלי נמצא במדינה זרה ועובר גיהינום על עבירה שלא ביצע?".

משרד החוץ נמסר: "המקרה מוכר וידוע למחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי במשרד החוץ ולנציג המשרד בטייפה. נציגינו בטייפה שוחח עם העציר מספר פעמים ואף ביקר אותו בכלאו, ימים אחדים לאחר המעצר. הוא נמצא בקשר ישיר גם מול בני משפחתו וגם מול בת זוגו שנמצאת שם וגם מטפלת באירוע (לבקשת האזרח). לאור מגבלות הקורונה לא ניתן לזרים להיכנס לטייפה ללא אישור מיוחד מהרשויות המקומיות. הנציג הישראלי מנסה לסייע לקבלת אישור חריג זה.

"חשוב להזכיר כי ההחלטה על מתן אשרה לזר וכן הנחיות הבידוד עם ההגעה לטייפה הינן באחריות הרשויות המקומיות ולשיקולן בלבד ולא נתונות להחלטת הנציג הישראלי במקום. כמו כן, בכל הנושאים המשפטיים על המשפחה להמשיך ולפעול מול עורך דין מקומי, כבכל הליך דומה של מעצר אזרח ישראלי בחו"ל".

ישראלים עצורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד