ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ההחלטה והסערה

גיבוי לראש"ל; השר כהנא: אחרוק שיניים ככל שהחוק יאפשר

לאחר קריאתו של נציב תלונות הציבור נגד שופטים לשר מתן כהנא לנזוף ברה"ר יצחק יוסף בעקבות התבטאויות חריפות שלו נגד רפורמת הכשרות, השר מתן כהנא אומר כי לא יפעל נגד הרב יוסף. הגר"ד לאו: "התבטאות של רב ראשי בנושא הלכתי, אינה רק רשות אלא אף חובה"

גיבוי לראש"ל; השר כהנא: אחרוק שיניים ככל שהחוק יאפשר
הרבנים הראשיים, הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בעקבות החלטת נציב תלונות הציבור אורי שהם, הקוראת לשר לשירותי מתן כהנא לנזוף בראשון לציון הרב יצחק יוסף ואף לבחון את המשך כהונתו, בש״ס ובציונות הדתית תוקפים את ההחלטה, שהשר מתן כהנא מפתיע ויוצא נגד ההחלטה של השופט בדימוס.

השר מתן כהנא מסר בעקבות החלטתו של השופט שהם: "חופש הדיבור וההתבטאות של רבנים ומנהיגים רוחניים, גם אם הם נושאים במשרה ממשלתית, הינה ליבת האמון שרוכש קהל שומעי לקחם למנהיגם הערכי והרוחני".

שופט העליון בדימוס נגד הראש"ל: לבדוק אם ראוי להמשיך בתפקידו

השר מתריע כי "היום שבו יסתמו לרבנים פיות יהיה היום שבו הם יאבדו את אמון קהל מרעיתם ושומעי לקחם", כהנא הבהיר כי לא יפעל נגד הראשון לציון, למרות שלדבריו, "בחודשים האחרונים נפגעתי אישית מספר פעמים מהתבטאויות של הראשל"צ הגאון הרב יוסף, עם זאת חרקתי שיניים ושתקתי. כך אעשה גם הפעם ככל שהחוק מאפשר לי זאת".

הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו גיבה אף הוא את עמיתו הרב יוסף, וטען תחילה כי "קביעתו של נציב תלונות הציבור על השופטים המתעלמת מכללי האתיקה לדיינים לפיהם התבטאות של רב ראשי בנושא הלכתי, אינה רק רשות אלא אף חובה. זהו תפקידו של רב ראשי, להביע את עמדת ההלכה ולקיים "לא תגורו מפני איש".

חבר הכנסת משה ארבל תקף את החלטת נציב תלונות הציבור ״זקנותו של אורי שוהם מביישת את צעירותו. כל בר דעת מבין את תפקידו של רב בישראל מאז מתן תורה לשאת את דבר השם בגאון ולקיים לא תגורו מפני איש״, שהוא האשים כי ״החלטותיו הפוליטיות וההזויות הן אלו שפוגעות באמון הציבור במערכת השפיטה בישראל".

חבר הכנסת יעקב ליצמן תקף: "ההתערבות הבוטה של אורי שוהם בהתנהלות הראשון לציון הגר"י יוסף, הינה שערורייתית, מקוממת, ומבטאת את רוח הזדון הרפורמית של הממשלה. אין ולא יהיה מי שימנע מפוסקי ההלכה, לנהוג כפי מחויבותם ואמונתם, להתריע ולעמוד בפרץ נוכח הפגיעות הקשות, והמגמות להרוס את ערכי הדת והמסורת בישראל". ליצמן קרא "לדחות בתוקף את הניסיונות להלך אימים על גדולי ישראל, בדרכים של הפחדות ואיומים".

חבר הכנסת ינון אזולאי מסר: "החלטת השופט אורי שוהם הינה החלטה שערורייתית שכל יהודי באשר הוא צריך להזדעזע ולכאוב על הפגיעה בכבוד התורה. שוהם נוהג ולא בפעם הראשונה כמי שמייצג את התנועה הרפורמית הפועלת ללא לאות לסתום את פיותיהם של רבני ישראל. הראשון לציון הגאון הרב יצחק יוסף ימשיך לעשות ללא מורא ופחד", שהוא הציע לשופט שוהם "לרכז את מירב האנרגיות שלו לטיפול הבעיות במערכת המשפט ויש הרבה כאלה".

הראשון לציון הרב יצחק יוסף מתן כהנא רפורמה בכשרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד