י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
גינויים מקיר לקיר

חילול קברו של מרן הגראי"ל שטיינמן: יוקם צוות חקירה מיוחד

מייד עם היוודע דבר חילול קברו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, פתחה המשטרה בחקירה | מפקד מרחב דן, נצ"מ דני חדד, ששוחח עם ח"כ יעקב אשר, הורה להקים צוות חקירה מיוחד | יו"ר ש"ס אריה דרעי: "קורא לרשויות ללכוד את המבצעים במהירות" | ליצמן: "מזעזע כל לב"

חילול קברו של מרן הגראי"ל שטיינמן: יוקם צוות חקירה מיוחד
שוטרים סמוך לקבר הגראי"ל צילום: באדיבות המצלם

המשטרה פתחה הבוקר (שישי) בחקירת חילול קברו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל בבית העלמין בבני ברק. במשטרה מעריכים כי המצלמות הרבות הפרוסות באזור 'בית החיים' יסייעו למעצרו של החשוד במעשה. "זה עניין של זמן עד שנגיע אליו", אמר גורם במשטרה ל'בחדרי חרדים'. מהמשטרה נמסר כי "נסיבות המקרה נבדקות".

בתוך כך, מפקד מרחב דן, נצ"מ דני חדד, ששוחח עם ח"כ יעקב אשר, אמר לו כי הורה להקים צוות חקירה מיוחד לחקירת ההשחתה. "כלל הציבור החרדי בארץ ובעולם חש הבוקר זעזוע וזעם עצום", אמר אשר לממ"ר, "יש להקצות את כל המשאבים הנדרשים כדי לחשוף את הפושעים ולהעמידם לדין".

חילול קברו של ראש הישיבה זצ"ל גרר הבוקר שורה של גינויים חריפים. יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו גינה וכתב: "אני מגנה בכל תוקף את חילול קברו של גדול הדור הרב שטיינמן זצ"ל ומצפה מהמשטרה שתמצה את הדין עם האחראים למעשה נתעב זה".

יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי אמר: "הזדעזעתי עד עמקי נפשי מהחילול הנפשע והבלתי נתפס של ציון מרן הגראי"ל שטיינמן זצוק״ל. יד ערלה ונבזית ההינה לבצע את המעשה הנורא סמוך ליום השנה לפטירתו, ופגעה קשות בלב כל יהודי החרד לכבודם של גדולי ישראל. אני קורא לרשויות החוק ללכוד את המבצעים במהירות ולהענישם בכל חומרת הדין".

זעזוע ושאט נפש: חולל ציונו של מרן ראש הישיבה הרב שטיינמן זצ"ל

"שומו שמים על הפגיעה החמורה בציון קברו של מרן הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל סמוך ליום פטירתו", הוסיף יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יעקב ליצמן, "מדובר במעשה נבזי ומכוער, המזעזע כל לב יהודי. נדרש מרשויות החוק לפעול במהירות, כדי ללכוד את הפורעים השפלים, למען יבואו על עונשם בהקדם".

ניקוי וחידוש האותיות שעל גב המצבה. צפו:

השר לשירותי דת מתן כהנא, גינה את המעשה ואמר: "מעשה נבלה הוא לחלל קברו של כל אדם, קל וחומר את קברו של הרב אהרן יהודה לייב שטיינמן זצ"ל בערב אזכרתו. משתתף בצער כל מוקיריו, ומקווה שהעבריין יתפס בקרוב ויבוא על עונשו".

ח"כ ינון אזולאי גינה אף הוא: "לב כל יהודי מזדעזע לראות את חילול ציונו של מרן הגראי"ל שטניימן זצוק"ל. מחובתנו למחות כנגד אינשי דלא מעלי שהעזו לפגוע בכבודו. אני פונה למשטרת ישראל לעשות הכל לעצור את האחראים למעשה הנפשע ולמצות את הדין למען יראו ויראו".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "מעשה טירוף של פורעים שאין קשר בינם לבין היהדות. המשטרה צריכה לרכז את המאמצים למצוא את הפורעים כדי שמעשים דומים לא יחזרו. מקומם של הפורעים בכלא".

 

הגראי''ל שטיינמן חילול קברים חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד