כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
העולם הולך ומתפקח

סעודיה מברכת את אוסטרליה על הגדרת חיזבאללה כארגון טרור

משרד החוץ הסעודי פרסם הודעת ברכה לאוסטרליה לאור כוונתה להכריז על חיזבאללה - ארגון טרור. בהודעה הסעודית נאמר כי מדובר בצעד חשוב לחיזוק הביטחון והשלום בזירה הבין-לאומית

סעודיה מברכת את אוסטרליה על הגדרת חיזבאללה כארגון טרור
אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ערב הסעודית מברכת את אוסטרליה על כוונתה להגדיר את חיזבאללה, הן הזרועות הפוליטיות והן הצבאיות שלו, כארגון טרור.

אוסטרליה הודיעה ביום רביעי האחרון כי בכוונתה להוסיף את חיזבאללה לרשימת ארגוני הטרור שהוצאו מחוץ לחוק. משרד החוץ של הממלכה פרסם כי "הצעד חשוב בשיפור השלום והביטחון הבינלאומיים", והפציר בקהילה הבינלאומית לנקוט עמדה דומה כדי להתמודד עם טרור וקבוצות טרור ברחבי העולם.

כזכור, השרה לביטחון פנים של אוסטרליה, קארן אנדרוז, הודיעה בשבוע שעבר כי הממשלה האוסטרלית הכריזה על ארגון חיזבאללה, על כל זרועותיו, כארגון טרור בהתאם להמלצת גורמי הביטחון המקומיים. בכך מרחיבה אוסטרליה את ההכרזה, שעד כה כללה רק את מנגנון פיגועי חו"ל של חיזבאללה.

עם השלמת המהלך האוסטרלי, כל פעילות מטעם אישים או ארגונים אוסטרליים, לטובת ארגון חיזבאללה, תחשב לעבירה פלילית, זאת לרבות סיוע פיננסי או תמיכה פומבית בארגון הטרור. ההחלטה תיתן לגופי האכיפה האוסטרליים כלים רבים ואפקטיביים נוספים להילחם בפעילות הארגון באוסטרליה.

סעודיה עברה מהפך לא פשוט, לאחר שהיתה אחת המממנות הגדולות של ארגוני טרור, ב-2010 ציינה מזכירת המדינה האמריקנית דאז, הילארי קלינטון, כי ארגוני הטרור מגייסים מיליוני דולרים בשנה ממקורות סעודים בעיקר בעת העלייה לחאג' ובמהלך חודש הרמדאן. היא הבהירה כי "תורמים מסעודיה מהווים מקור המימון העיקרי של ארגוני הטרור הסונים ברחבי העולם". אך 11 שנים אחר כך, ומסעודיה נשמעות מילים אחרות.

סעודיה חיזבאללה ארגון טרור אוסטרליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד