י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שמירה על פרטיות הנסיינים

האם מסמכי החיסונים יוקפאו למשך 55 שנים

ה-FDA דורש 55 שנים עד שישחרר את הנתונים באשר לחיסוני פייזר, עקב שמירה על פרטיות משתתפי הניסויים המקדימים לשיווק החיסון | בית המשפט צפוי להכריע בנידון בימים הקרובים

האם מסמכי החיסונים יוקפאו למשך 55 שנים
חיסוני קורונה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

עד 2076 פרוטוקולי החיסונים לא יהיו זמינים לציבור. כך על פי בקשת מינהל המזון והתרופות האמריקאי FDA, שמבקש יותר מחמישים שנה של הסתרת מידע מהציבור באשר לחיסון של פייזר.

הסוכנות נתבעת על ידי אנשי בריאות הציבור והרפואה לשקיפות, קבוצה המורכבת מיותר מ-30 פרופסורים ומדענים, בתקווה לגשת למידע שהם מאמינים שיכול לעזור לרפא ספקנות חיסונים אצל אנשים מסוימים.

בקשה לחוק חופש המידע (FOIA) הוגשה על ידי הקבוצה בספטמבר והם קיוו שבתי המשפט יוכלו לזרז את תהליך קבלת המידע המבוקש.

ה-FDA מבקש מבית המשפט לתת להם 55 שנים, עד 2076, לאסוף ולפרסם את הנתונים לכלל האוכלוסייה. חוק שנחקק משנת 1967 מחייב סוכנויות פדרליות להגיב לבקשות מידע תוך 20 ימי עסקים. עם זאת, הזמן שלוקח לקבל בפועל את המסמכים "ישתנה בהתאם למורכבות הבקשה ולכמות הבקשות שכבר תלויות ועומדות בסוכנות", כך על פי אתר הממשל.

עם זאת, הסוכנות לא יכולה להעביר את המסמכים רק למי שמבקש אותם. הם חייבים להיבדק תחילה על ידי גורמים רשמיים, וכל מידע שעלול לחשוף מידע אישי על משתתפים בניסויים קליניים, או מידע רגיש על פייזר שעלול לפגוע בעסקאות שלהם, יהיה צורך לצנזר.

עורכי דין מטעם משרד המשפטים האמריקני, המייצגים את פייזר, אומרים כי הבקשה דורשת כ-329,000 דפי מידע וכי לטענתם, הם לא מסוגלים להתמודד עם חומר רב כל כך, בזמן שהסוכנות כבר מטפלת בסביבות 400 בקשות ולכן הם זקוקים לזמן רב יותר בכדי להכין את הקבצים המבוקשים.

עוד מצהירים עורכי הדין כי לסוכנות יש רק עשרה עובדים המוקצים לטיפול בבקשות מסוג זה. בינתיים, הסוכנות הציעה תכנית לשחרר מידע של 500 עמודים מדי חודש, מהלך שיתפרס על פני 55 שנים עד להשלמתו.

חיסון לקורונה חברת פייזר fda

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד