ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
אזרחים בקו האש

גורמים בארה"ב מאשרים: ישראל ביצעה את המתקפה על תחנות הדלק באיראן

לטענת גורמים אמריקנים, ישראל היא זו שעומדת מאחורי מתקפת הסייבר הרחבה על תחנות הדלק באיראן שגרמה לשיתוק ופגיעה היקפית בשגרת החיים במדינה 

גורמים בארה"ב מאשרים: ישראל ביצעה את המתקפה על תחנות הדלק באיראן
אזרחים באיראן צילום: unsplash

ישראל ביצעה מתקפת סייבר נגד מערכת הדלק הארצית של איראן בחודש שעבר, כך סיפרו שני גורמים אמריקאים ל'ניו יורק טיימס'. מספר ימים לאחר מכן, האקרים המזוהים עם איראן פרצו לאתר ישראלי ופרסמו פרטים על המשתמשים שלו במתקפת סייבר שהסעירה את ישראל.

חילופי הדברים מצביעים על מגמה חדשה של פגיעה באזרחים במלחמת הצללים בין ישראל לאיראן. נראה ששתי התקיפות גרמו לפגיעה נרחבת באזרחים, מה שמבשר על הסלמה בין ישראל לאיראן כאשר מטרות שעד היום לא היו בלב הסכסוך, נמשכות יותר כיום לקו האש.

הפריצה למערכת תחנות דלק של איראן החלה ב-26 באוקטובר, הפריצה סגרה משאבות דלק אזרחיות, ושידרה מסרים דיגיטליים המאשימים את המנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי במעשה.

מתקפת הסייבר הביאה לעצירת כל 4,300 תחנות הדלק במדינה, והביאה לפקקים, תורים ארוכים בתחנות דלק ובעיות תחבורה נוספות. טכנאים הצליחו לתקן כמה משאבות בתוך ימים, אבל התחנות הצליחו למכור רק דלק יקר ולא מסובסד. מערכת ההפצה לא התאוששה במלואה עד כמעט שבועיים לאחר מכן.

פקיד במשרד הנפט של איראן אמר ל"ניו יורק טיימס" כי התוקפים השתלטו גם על מכלי אחסון הדלק של איראן, וייתכן שהם הגיעו לנתונים על מכירות נפט בינלאומיות, מידע סודי שעלול לחשוף הפרות איראניות של סנקציות בינלאומיות.

השרתים של משרד הנפט אינם מחוברים לאינטרנט, מה שמעלה חשד באיראן שישראל קיבלה עזרה ממקורות פנימיים, על פי הדיווח, ישראל השתמשה בעבר באיראנים לביצוע פעולות ריגול באיראן.

ארבעה ימים לאחר ההתקפה על מערכת הדלק של איראן, האקרים פרצו לאתרים ישראליים, וחשפו קבצים ברשת של מרפאות רפואיות, והשיגו מידע אישי על 1.5 מיליון ישראלים. לא איראן ולא ישראל לקחו אחריות על הפריצות.

פקידים אמריקאים גם הזהירו כי איראן ניסתה לפרוץ למערכות בתי חולים ולתשתיות אחרות בארה"ב, כך לפי ה'ניו יורק טיימס'. ניסיונות של איראן לפרוץ למערכות ישראליות אירעו בעבר. כזכור גורמים ישראליים האשימו את איראן בניסיון לפרוץ למערכת המים של ישראל בשנה שעברה.

עימות איראן ישראל מתקפת סייבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד