י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חלק מעסק משפחתי

האמריקאים גילו: הגיבור התברר כמלבין כספים לחיזבאללה

קאסם טאז'אדין נחשב לגיבור עבור הלבנונים, לאחר שישב בכלא בארצות הברית וחזר למדינה כאיש עסקים מצליח. אלא שהרשויות באמריקה גילו כי הוא השתתף בהלבנת כספים עבור חיזבאללה כחלק מעסק משפחתי

האמריקאים גילו: הגיבור התברר כמלבין כספים לחיזבאללה
טאז'אדין מתקבל בחיבוקים בלבנון צילום: צילום מסך

קאסם טאז'אדין ישב שלוש שנים בכלא בארצות הברית, ונמצא ברשימת הסנקציות של משרד האוצר האמריקאי מאז 2009. בלבנון הוא נחשב לגיבור, אחרי שיצא מהמדינה עני וחזר אליה איש עסקים.

אך לפי השבועון הגרמני "דר שפיגל" - הרשויות באמריקה חשפו כי טאז'אדין הוא חלק ממנגנון מורכב, שמממן את ארגון הטרור חיזבאללה שבלבנון. קאסם השתתף בהלבנת כספים עבור חיזבאללה כחלק מעסק משפחתי, שבו היו שותפים גם שניים מאחיו של טאז'אדין, בהם בכיר לשעבר בחיזבאללה.

טאז'אדין מתקבל בחיבוקים בלבנון:

האח השלישי, אחמד טאז'אדין, הוא המנכ"ל של חברת "פוטור" בקונגו, חברה לשיווק אוכל ויהלומים שלדברי משרד האוצר האמריקאי
אינה אלא חברת קש להלבנת כספים עבור חיזבאללה.

בין 2015 ל־2017 קיבלה חברת תשתיות קוגולזית מהאיחוד האירופי 6.6 מיליון אירו לעבודת תשתית, כולל הקמת אקדמיה לשוטרים. כעת מתברר ש־8.3 מיליון אירו נחתו בחשבון הבנק בגאבון של חברת בת של "פוטור".

רשויות האוצר האמריקאי בדקו ומצאו שטאז'אדין הצליח להלבין לפחות 90 מיליון אירו, שזרמו מחברות הקש שלו לאיחוד האמירויות וכנראה גם לחיזבאללה.

גורם במשרד החוץ האמריקאי אמר ב-2020 לסוכנות הידיעות AP, כי ממשל ארה"ב התנגד לבקשתו של טאז'אדין לשחרור מוקדם בגלל מצבו הבריאותי, אך בסופו של דבר בית המשפט פסק לטובתו. האיש הוגדר כטרוריסט ב-2009, ונשאר ברשימת אנשי הטרור ונכסיו יישארו מעוקלים.

הדיווח על חשד לטרור של קאסם טאז'אדין

ארצות הברית חיזבאללה הלבנת כספים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד