י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
תנופת בנייה בירושלים

במקום מוסכים וחניונים: רחוב ירמיהו משנה את פניו

הוועדה המקומית לתכנון ובניה אישרה תכנית לבניית יחידות מגורים ומסחר ברחוב ירמיהו 38. ראש העיר ליאון: "התכנית תעלה את רמת החיים של תושבי האזור"

במקום מוסכים וחניונים: רחוב ירמיהו משנה את פניו
רחוב ירמיהו בירושלים צילום: עיריית ירושלים

הוועדה המקומית לתכנון ובניה בירושלים אישרה את התכנית לבניית מגורים ומסחר ברחוב ירמיהו 38. התכנית משתרעת על פני 1.503 דונם והיא מיועדת למתחם מגורים, מסחר ומוסדות ציבור.

על פי התכנית נקבעו שימושים מותרים למגורים, מסחר, מבנים ומוסדות ציבור, הריסת מבנים קיימים, תוך שימור מבנה היסטורי בתחום המגרש. בנוסף, מוצע להקים בנין חדש בן 10 קומות (מעל 2 קומות מסחר) בחזית רח' ירמיהו, והקמת מבנים ומוסדות ציבור (מעל 3 קומות חניה ומחסנים תת-קרקעיים) בחזית רחוב חירם. 

עוד קובעת התכנית, הקמת 45 יחידות דיור במבנה, כאשר השטח הממוצע של יחידת דיור יעמוד על 114 מ"ר עיקרי ו- 126 מ"ר מרבי. התכנית תשנה את אופיו של קטע הרחוב האמור שהיה עמוס בחניונים ומוסכים, ותהפוך אותו לעורק מגורים ומסחר משמעותי בעיר.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון אמר "אני שמח על אישור תוכנית מקיפה שתשנה את פני האזור. התכנית תואמת את מגמות הפיתוח בסביבה, תורמת שטחים לצורכי ציבור בצורה משמעותית ומוסיפה יחידות דיור לעיר. תוכנית זו תתרום ללא ספק להעלאת רמת חיי התושבים והיא חלק ממהלך כולל של פיתוח ובנייה בירושלים".

יו"ר וועדת תכנון ובנייה מ"מ רה"ע אליעזר ראוכברגר ציין כי "מדובר במתיחת פנים משמעותית בעורק החרדי המרכזי של העיר. התכנית תהיה משמעותית למגורים, משמעותית למסחר ומשמעותית למבני ציבור. זו תכנית היקפית שלקחה את הכל בחשבון".

רחוב ירמיהו ירושלים משה ליאון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד