כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מנסים להרוויח זמן

בהלת האומיקרון: נתון מעודד מדרום אפריקה

הנתונים הראשוניים מצביעים כי החיסון נגד קורונה יעיל נגד הווריאנט החדש בכל הנוגע לתחלואה קשה-קריטית, אך עניין ההדבקות מדאיג מאוד את משרד הבריאות שם מנסים להרוויח זמן כדי להבין יותר על הזן החדש

בהלת האומיקרון: נתון מעודד מדרום אפריקה
חיטוי רחובות מפני הקורונה צילום: פלאש 90

ברקע הדריכות הגוברת במערכת הבריאות ובממשלה מכניסתו לישראל של הווריאנט החדש אומיקרון, מדרום אפריקה הגיעו מסרים לגורמי הבריאות בישראל על כך שהחיסונים הקיימים יעילים מול הזן החדש של הקורונה, ומגנים מפני תחלואה קשה וקריטית.

לפי אנשי משרד הבריאות וכך גם הדעה הרווחת בסביבתו של ראש הממשלה, החיסונים הקיימים לקורונה יעילים מול וריאנט האומיקרון בכל הקשור לתחלואה קשה, אך בכל הקשור להדבקות הנתונים עדיין לא ברורים וקיים חשש כי גל הדבקות גדול יוביל לאי-ספיקה בבתי החולים. כעת ממתינים לנתונים נוספים כדי להבין יותר על הזן החדש.

באשר להתפשטות הווריאנט החדש בישראל, הכתב ירון אברהם מדווח ב'חדשות 12' כי במערכת הבריאות מקווים כי האומיקרון עדיין לא התפשט באופן נרחב בישראל ושם מעריכים כי ההגבלות על הכניסה לישראל, לצד האיכון של השב"כ על חולים מאומתים, יוביל לניטור יעיל של התחלואה ולמניעת התפשטות נרחבת.

לדברי אברהם, במערכת הבריאות רוצים להרוויח זמן במטרה להבין יותר על הווריאנט החדש שקצב ההדבקה של גבוה בהרבה מהזנים הקודמים.

 

אומיקרון קורונה דרום אפריקה הווריאנט הדרום אפריקני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד