י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"מעדיף אותו על בנט"

לא מתייאש: נתניהו קורא לגנץ לכהן כראש הממשלה

לרגל השקת 'ערוץ 14', הגיע ראש האופוזיציה נתניהו לראיון ראשון באולפנים החדשים והזמין את שותפו לשעבר לכהן כראש ממשלה בקואליציה יחד עם גוש הימין: "הוא צריך להחליט מה הוא רוצה להיות כשיהיה גדול" | הוא סירב להתייחס לאפשרות של פרישה, ואמר לגבי הישארות הממשלה: "מקווה שזה לא ייקח כל כך הרבה זמן"

לא מתייאש: נתניהו קורא לגנץ לכהן כראש הממשלה
נתניהו בראיון לערוץ 14 צילום: מתוך שידורי הערוץ

הניסיון לשכנע את בני גנץ לפרוש מהממשלה נמשכים. ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו קרא הערב (ראשון) לשר הביטחון לפרוש מתפקידו, ולכהן כראש הממשלה תחת קואליציה עם גוש הימין.

נתניהו התראיין הערב ל'ערוץ 14', לרגל השקתו והזמין את שותפו לשעבר להצטרף אליו שוב: "גנץ צריך להחליט מה הוא רוצה להיות כשיהיה גדול. הוא יכול להיות ראש ממשלה עכשיו", אמר נתניהו והוסיף; "בין הממשלה החלשה הזאת לבין הממשלה שלנו עם השותפות שלנו וכחול לבן - זה עדיף".

עוד אמר ‏נתניהו כי הוא "מעדיף את גנץ כראש ממשלה ראשון כרגע על פני בנט ולפיד. ‏יש תחושה שאין הנהגה, יש תחושה של חולשה. זו תחושה עולמית".

הוא נשאל לגבי המשך הישארותו בפוליטיקה, והשיב: "אני יכול להגיד לך שאני אעשה הכל כדי להפיל את הממשלה הזאת. אני מחפש דרכים, זה לא פשוט". במענה לשאלה אם ימתין גם שלוש שנים, עד שהכנסת תצא לבחירות, אמר: "מקווה שזה לא ייקח כל כך הרבה זמן".

‏"אעשה כל דבר שאוכל כדי להפיל את הממשלה הזאת. הדבר שהכי מטריד אותי זה לא הנזקים האדירים שהם עושים, אלא המיסים המיותרים על השכבות החלשות ושכבות הביניים, החולשה מול החמאס והחיזבאללה והרפיון בטיפול בקורונה".

נזכיר כי בסוף השבוע האחרון, אמר גנץ בראיון לתכנית 'אופירה וברקו' ב'ערוץ 12' כי הוא לא ישב עוד בממשלה יחד עם נתניהו: "אני מחכה לרגע שנרד מהאגדה הזאת. הסיפור הזה נגמר, הסיפור הזה מאחורינו. אני הלכתי עם ביבי למרות כתבי האישום נגדו ולמרות כל התלונות שהיו לי עליו - למען מדינת ישראל".

התבטאותו מגיעה למרות שעד כה, מאז השבעת הממשלה, הוא נמנע מלהצהיר כי לא ישב יחד עם נתניהו, בין אם כדי לשמור את כל האופציות פתוחות, ובין אם כדי לקבל מצד ראשי המפלגות את כל מבוקשו. יצוין כי גנץ לא התפטר במסגרת החוק הנורבגי ומכהן כחבר כנסת במקביל לתפקידו כשר הביטחון וסגן ראש הממשלה.

בנימין נתניהו בני גנץ ערוץ 14

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד