י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"שיקולים זרים"

עתירה לבג"ץ: מינויו של עמיר פרץ ייפסל?

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ נגד מינוי עמיר פרץ לתעשייה האווירית בניגוד לעמדת גורמי המקצוע: "תקדים חמור ומסוכן; מדרון חלקלק למינויים פוליטיים" | "עולה חשש כבד שמא תכלית המינוי נגועה בשיקולים זרים שאינם ממן העניין, וכל תכליתו הוא בקידומו של מינוי פוליטי פסול", נכתב בעתירה

עתירה לבג"ץ: מינויו של עמיר פרץ ייפסל?
עמיר פרץ צילום: Tomer Neuberg/Flash90

התנועה לאיכות השלטון עתרה הבוקר (שני) לבג"ץ נגד אישור מינויו של עמיר פרץ לתפקיד יו"ר התעשייה האווירית, מינוי שהתבצע בניגוד לעמדת הוועדה לבדיקת מינויים שהמליצה לפסול אותו עקב זיקה פוליטית עמוקה לשרי הממשלה בכלל ולשר הביטחון בפרט.

התנועה לאיכות השלטון ציינה בעתירתה כי החלטת הממשלה לסטות מהחלטת הוועדה תביא לפגיעה אנושה בסמכות הוועדה ולמעשה תהפוך אותה לאות מתה. "הוועדה לבדיקת מינויים הוקמה מתוך הצורך למנוע מינויים פוליטיים לתפקיד דירקטור בחברות ממשלתיות, ועל מנת שהוועדה תשקול שיקולים עניינים ומקצועיים", נכתב בעתירה.

עוד נטען בעתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון, כי "הפגיעה בסמכות הוועדה היא פגיעה תקדימית וחריגה אשר ממנה לא נוכל עוד לשוב לאחור. מעתה ינופף לעד כל ממנה ב'תקדים פרץ' המסוכן, דבר אשר יביא בהכרח לפגיעה אנושה בסמכות הוועדה, ויהפכה לבסוף לאות מתה", מזהירה התנועה בעתירתה. נזכיר כי זוהי הפעם הראשונה בה ממשלת ישראל ממנה בניגוד לעמדת הוועדה המקצועית.

התנועה הוסיפה בעתירתה כי פרץ אינו נבחר באמצעות "נבחרת הדירקטורים" – שהוקמה בדיוק בשביל תכלית זו ועל מנת לקיים מאגר של מועמדים מתאימים בהליך פומבי, תחרותי ושוויוני, שיבטיח את עצמאותו של המועמד. התנועה ציינה כי כפי שנקבע על ידי היועמ"ש: "חזרה אל שיטת המינוי הישיר שהונהגה ע"י השרים עד להקמתו של מאגר נבחרת הדירקטורים, אינה עומדת בדרישת הסבירות בנסיבות העניין".

"מתוך האמור לעיל, עולה ומצטיירת תמונה מטרידה ביותר של ביטול כלל ההגנות שקבעו המחוקק וממשלות העבר על מנת למנוע את הפוליטיזציה של המינויים ועל מנת למנוע מצב עניינים רע ובלתי רצוי בו שרים ממנים מקורבים להם למשרות בכירות בחברות ממשלתיות. הן ועדת המינויים והן נבחרת הדירקטורים הוקמו כדי לשמש מנגנון בקרה נוקשה אשר ימנע בדיוק את זה".

התנועה לאיכות השלטון ציינה בעתירתה כי "עולה חשש כבד שמא תכלית המינוי נגועה בשיקולים זרים שאינם ממן העניין, וכל תכליתו הוא בקידומו של מינוי פוליטי פסול. בנוסף לכך, המינוי פוגע פגיעה קשה באמון הציבור".

עמיר פרץ עתירה התעשייה האווירית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד