י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"השפעה משמעותית"

חשש: הווריאנט החדש יפגע במערכת החינוך

במערכת החינוך מנסים אומנם לשדר עסקים כרגיל, אך יש חשש גדול כי התפשטות הווריאנט החדש תשפיע על התנהלות המערכת, ורבים מתלמידי ישראל יחזרו ללמוד מהבתים. מומחה: "צריך יהיה לבחון מחדש את פתרון הכיתה הירוקה"

חשש: הווריאנט החדש יפגע במערכת החינוך
אילוסטרציה צילום: Yossi Aloni/Flash90

יותר משני מיליון תלמידים ייצאו מחר לחופשת החנוכה, כשעל חזרתם הסדירה לספסל הלימודים ביום שלישי הבא מאיים הזן החדש של הקורונה - אומיקרון.

ב"ישראל היום" דווח כי הווריאנט מטריד מאוד את מערכת הבריאות משום שיש לו שלל מוטציות חריגות, ומסתמן שיש לו יכולת התפשטות מהירה. המשמעות היא ככל הנראה סיכון מוגבר יותר של תלמידים שאינם מחוסנים להידבק בנגיף, בטח בכיתות צפופות או במופעי חנו כה במהלך הימים הקרובים.

"ללא ספק עומדת להיות השפעה משמעותית של הזן החדש על מערכת החינוך", אומר פרופ' נדב דוידוביץ', מנהל בית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת בן גוריון בנגב וחבר בקבינט המומחים. "צריך יהיה לבחון מחדש את פתרון הכיתה הירוקה. אם הזן יתפשט, כנראה המודל הזה לא יוכל להימשך, אבל יש להמתין ולבחון את הנתונים. צריך להרחיב את תוכנית 'מגן חינוך', לקדם את נושא אוורור הכיתות, לבצע בדיקות PCR יזומות לתלמידים וגם לחזק את החיסונים בקרב ילדים".

אתמול עמד מספר התלמידים המבודדים על 25,471, עוד 4,395 תלמידים דווחו כחולי קורונה פעילים. בסוף השבוע התגלו כ-106 תלמידים חולי קורונה, אך מדובר בנתון נמוך ביחס למספר התלמידים החדשים שהתגלו כחולים באמצע השבוע. כמו כן, יש 220 עובדי הוראה חולים פעילים ועוד 402 מורות ומורים בבידוד.

תלמידים קורונה הווריאנט הדרום אפריקני חנוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד