י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
הותר לפרסום

חתנו של אליעזר ברלנד הוא אחד החשודים בפרשת הרצח וההיעלמות

בית המשפט בירושלים התיר לפרסם היום, כי צבי צוקר חתנו של מנהיג 'שובו בנים' וברוך שרביט, הם שניים מהחשודים בהיעלמותו של הנער ניסים שטרית, וברצח נהג המונית אבי אדרי | בהמשך היום יפורסמו שמותיהם של חשודים נוספים | צוקר אינו משתייך כיום לקהילת 'שובו בנים' 

חתנו של אליעזר ברלנד הוא אחד החשודים בפרשת הרצח וההיעלמות
ברוך שרביט וצבי צוקר צילום: אוליבר פיטוסי - פלאש 90

צביקה צוקר וברוך שרביט, הם שניים מהחשודים בפרשת הרצח וההיעלמות לפני כשלושים שנה בבירה. כך הותר היום (שני) לפרסום. צוקר הוא חתנו של מנהיג קהילת 'שובו בנים', אליעזר ברלנד. שניהם חשודים בשני מקרי הרצח וההיעלמות של אברהם אדרי והנער ניסים שטרית.

צוקר, כזכור, עזב את קהילת 'שובו בנים' בשל ההתנגדות למעשיו של חותנו, ואף העיד נגדו במשטרה במספר מקרים שונים. בתקופה שבה לפי החשד אירעו שני המקרים, היה נחשב צוקר לבכיר מאוד בקהילה.

במהלך דיון שנערך בעניינו, טען צוקר כי חוקר היחידה המרכזית הכניסו אותו לעימות מול חמיו, אליעזר ברלנד. במהלך הדיון אמר צוקר כי ברלנד התנצל בפניו על שלטענתו גרם לו לבצע הרצח ולהיעצר בגין כך. "אמרתי לו שהוא לא צריך לבקש ממני סליחה על זה שנתן לי את בתו, ובאותו רגע ראש הצוות של המשטרה אמר תוציא אותו, תוציא אותו".

החשוד השני ששמו הותר לפרסום, הוא ברוך שרביט בן ה-73. גם הוא חשוד בשני המקרים. שרביט נחשב לחסידו של ברלנד, למרות שמרבית העצורים בפרשה כבר עזבו את הקהילה.

אחד המקרים שנמצאים בלב החקירה, היא היעדרותו של הנער החרדי ניסים שטרית בירושלים. שטרית יצא מביתו בשכונת סנהדריה ב-23 בינואר 1986 אך מאז נעלמו עקבותיו. במשך השנים עלו הערכות שונות מה עלה בגורלו, אך ההשערה שהתחזקה היא כי נחטף ונרצח על ידי גורמים חרדים קיצוניים שלא ראו בעין יפה את התנהלותו.

מקרה נוסף הוא רצח אברהם אדרי בשנת 1990. גופתו של אדרי, שעבד בתלמוד תורה, נעדר ואותר ביער רמות על ידי שני אחיו לאחר שנרצח בצורה אכזרית. במהלך השנים עלו כיווני חקירה רבים בהקשר למותו של אדרי ובמשטרה העריכו כי יש קשר בין המקרים.

אליעזר ברלנד צוקר שרביט רצח פרשת ניקיון כפיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד