י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הוארך מעצר ראש העיר החרדי

הצהרת תובע נגד בנו של השר לשעבר: הכה למוות את ניסים שטרית

החשודים ברצח הנער ניסים שטרית חטפו אותו, הכניסו אותו לרכבם והכו אותו למוות סמוך לקבר דן בן יעקב, כך עולה מדיון שנערך בבית משפט השלום בירושלים נגד אחד החשודים בפרשה, בנו של שר לשעבר | בית המשפט האריך פעם נוספת את מעצרו של ראש העיר החרדי

הצהרת תובע נגד בנו של השר לשעבר: הכה למוות את ניסים שטרית
בן השר מובל למעצר, ארכיון צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לבית משפט השלום בירושלים הוגשה היום (שני) הצהרת תובע נגד אחד החשודים בפרשת הרצח של הנער נסים שטרית לפני למעלה משלושים שנה. נגד החשוד, בנו של שר לשעבר ששמו עדיין אסור בפרסום, תגיש הפרקליטות כתב אישום כבר בימים הקרובים.

לפי העדויות שבידי המשטרה, אשר נגבו מהחשודים האחרים העצורים במסגרת הפרשה, החשוד השתלט על שטרית, חטף והכניס אוותו לרכב. בהמשך, נסעו חברי הקבוצה לכיוון קבר דן בן יעקב שם הכו אותו למוות. לפי המשטרה, קיימות עדויות כי מותו של שטרית נגרם כתוצאה מהאלימות שהופעלה נגדו.

מהמשטרה נמסר כי חקירת מקרי הרצח קרובה לסיומה. "לאחרונה חלה התפתחות משמעותית בחקירה כשחוקרי היחידה המרכזית במחוז ירושלים חשפו וביססו תשתית ראייתית לכך שהנער נסים שטרית ז"ל נחטף ונרצח לפני כ-35 שנים", הודיעה המשטרה בתום הדיון בבית המשפט.

במשטרה ציינו כי חוקרי היחידה המרכזית הצליחו בחלוף שנים רבות ובהיעדר גופתו, לחשוף את האמת מאחורי היעדרותו ולעצור את החשודים במעורבות במעשה החטיפה והרצח.

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן התייחס להתפתחות בחקירה והצהרת התובע שהוגשה היום ואמר: "הצהרת התובע הראשונה שהוגשה היום נגד אחד החשודים במעורבות ברצח וחטיפת הנער נסים שטרית ז"ל, היא תולדה של חקירה מאומצת ומורכבת שהתנהלה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים בליווי הפרקליטות".

"לא חסכנו משאבים ואמצעים בחקירה וגם בחלוף שנים ארוכות, החוקרים לא הרפו מהחתירה לאמת וביצעו אינספור פעולות חקירה משמעותיות, מורכבות ויצירתיות שהובילו לפריצת הדרך וחשיפת האמת מאחורי היעדרותו. מדובר בעדות נוספת לכך שאנו נמשיך לעשות כל שביכולתנו בכדי להגיע לכל רוצח ולפענח כל מקרה רצח גם בחלוף שנים רבות. אני סמוך ובטוח שהעמל רב שהשקיעו החוקרים מסביב לשעון יביאו לסיום הפרשה, לצדק, למיצוי הדין עם המעורבים ולמעט מזור לבני המשפחה", הוסיף מפקד המחוז.

בתוך כך, מעצרו של ראש העיר החרדי החשוד במעורבות ברצח אברהם אדרי, הוארך פעם נוספת - בארבעה ימים. בהחלטתו כתב השופט אלעד לנג כי מאז הארכת המעצר האחרונה, בוצעו מספר פעולות חקירה "אך גם הפעם לא היה בתוצרים כדי לחזק את החשד נגד ראש העיר. בעניין זה אקבל את טענת ב"כ המשיב כי אי התחזקות החשד כלפי המשיב לאחר ביצוע פעולות חקירה כלפיו פעמיים משמעה היחלשות החשד". יחד עם זאת, הוסיף השופט כי הוא סבור שיש "צורך ליתן ליחידה החוקרת את הזמן לבצע את פעולות החקירה".

ראש העיר בבית המשפט בשבוע שעבר 

פרקליטו של ראש העיר, עו"ד אריאל עטרי, מסר בתום הדיון: "מקווה שנגרש את החושך ובהמשך השבוע בית המשפט יורה על שחרורו, כך שראש העיר יוכל להדליק נרות חנוכה בחיק משפחתו".

מוקדם יותר היום הותר לפרסום כי צביקה צוקר וברוך שרביט, הם שניים מהחשודים בפרשת הרצח וההיעלמות לפני כשלושים שנה בבירה. צוקר הוא חתנו של מנהיג קהילת 'שובו בנים', אליעזר ברלנד. שניהם חשודים בשני מקרי הרצח וההיעלמות של אברהם אדרי והנער ניסים שטרית.

צוקר, כזכור, עזב את קהילת 'שובו בנים' בשל ההתנגדות למעשיו של חותנו, ואף העיד נגדו במשטרה במספר מקרים שונים. בתקופה שבה לפי החשד אירעו שני המקרים, היה נחשב צוקר לבכיר מאוד בקהילה.

במהלך דיון שנערך בעניינו, טען צוקר כי חוקר היחידה המרכזית הכניסו אותו לעימות מול חמיו, אליעזר ברלנד. במהלך הדיון אמר צוקר כי ברלנד התנצל בפניו על שלטענתו גרם לו לבצע הרצח ולהיעצר בגין כך. "אמרתי לו שהוא לא צריך לבקש ממני סליחה על זה שנתן לי את בתו, ובאותו רגע ראש הצוות של המשטרה אמר תוציא אותו, תוציא אותו".

החשוד השני ששמו הותר לפרסום, הוא ברוך שרביט בן ה-73. גם הוא חשוד בשני המקרים. שרביט נחשב לחסידו של ברלנד, למרות שמרבית העצורים בפרשה כבר עזבו את הקהילה.

 

 

פרשת ניקיון כפיים אליעזר ברלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד