י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המשפחה ממשיכה לריב

בג"צ קבע: הילד איתן בירן יחזור לאיטליה

לאחר קרב משפטי מתוקשר, בית המשפט העליון קבע כי יש להשיב לאיטליה את בן ה-6 שאיבד את הוריו ואחיו בהתרסקות הרכבל | דודתו: "פסק הדין נכון משפטית, מוסרית ואנושית" | בני משפחתו בארץ: "מדינת ישראל ויתרה היום על ילד יהודי ואזרח ישראלי חסר ישע"

בג"צ קבע: הילד איתן בירן יחזור לאיטליה
הילד איתן בירן צילום: מתוך פייסבוק

בית המשפט העליון קבע היום (שני) כי איתן בירן בן ה-6, ששרד באסון הרכבל באיטליה שבו נהרגו בני משפחתו והובא לארץ ללא הסכמת האפוטרופסיים שלו שם, יוחזר לאיטליה בתוך שבועיים.

בפסק הדין של בית המשפט העליון, נקבע כי סבו של איתן בירן שחטף אותו מאדמת איטליה לישראל "בניגוד לדין האיטלקי ותוך הפרת המשמורת על הקטין שניתנה לדודתו, המתגוררת באיטליה".

עוד נקבע כי "הקטין יוחזר למשמורת דודתו באיטליה, זאת מכוח אמנת האג בדבר החזרת ילדים חטופים למדינות מושבם אשר אומצה בישראל באמצעות חוק של הכנסת", כך קבע בית המשפט העליון.

בית המשפט העליון גם דחה את בקשת הסב לקיים דיון בנוגע לזכויות המשמורת וטובת הקטין, זאת מאחר שעל-פי האמנה דיון זה אמור להתקיים בבית משפט באיטליה, ועצם קיומו בבית משפט ישראלי מנוגד לכלל ההחזרה המיידית ולעיקרון של אפס-סובלנות לחטיפות ילדים.

כדי לאפשר התארגנות להחזרת הקטין, בית המשפט העליון קבע כי הקטין יועבר למשמורת דודתו, שתוכל לטוס עמו לאיטליה, ביום 12.12.2021.

ממשפחת פלג, משפחתו של איתן בארץ שהטיסו אותו לארץ ומבקשים לגדל אותו, נמסר: "מדינת ישראל ויתרה היום על ילד יהודי ואזרח ישראלי חסר ישע מבלי שקולו נשמע, לטובת חיים בארץ זרה, רחוק משורשיו, ממשפחתו האהובה ומהמקום בו קבורים הוריו ואחיו הקטן".

פרקליטיה של ד"ר איה בירן (דודתו של איתן באיטליה), עורכי הדין שמואל מורן ואבי חימי, מסרו: "אנו מברכים על פסק דינו של בית המשפט העליון, שלטעמנו הוא נכון משפטית, מוסרית ואנושית. הגם שמדובר באנחת רווחה, מדובר בסיומו של פרק מצער, ובעיקר מזיק ומיותר עבור איתן הקטן".

איתן בירן איטליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד