כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"זה מסוכן"

המועצה להגנת הפרטיות: "הממשלה פועלת בניגוד לחוק"

המועצה להגנת הפרטיות טוענת כי ממדי התחלואה הנוכחיים בישראל לא מצדיקים שימוש באיכונים של שירות הביטחון הכללי: "אין מקום לשוב כעת ולהשתמש באמצעי קיצוני". מקורבים למועצה: "חשבנו שאחרי פסיקות בג"ץ החד משמעיות לא נחזור לימים הראשונים של המגפה"

המועצה להגנת הפרטיות: "הממשלה פועלת בניגוד לחוק"
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: unsplash

לאחר שהתנגדה בעבר לשימוש באיכוני שב"כ, המועצה להגנת הפרטיות הודיעה היום (שני) על התנגדותה להפעלת איכוני שב"כ כדי לאתר חשודים בנשיאת זן האומיקרון של נגיף הקורונה. כך דווח ב'ynet'.

על פי הדיווח, המועצה שיגרה מכתב לראש הממשלה נפתלי בנט ולראשי המערכת המשפטית, ובו כתבה כי איכוני שב"כ אמורים להיות הכלי האחרון שבו משתמשת הממשלה, רק אחרי שמוצו כל הכלים האחרים.

"מובן הוא שגילוי הזן החדש של הנגף מעורר דאגה רבה, ואולם - בהינתן ממדי התחלואה, היקף החיסונים וההיערכות מבעוד מועד של כלל הרשויות לתרחיש זה - אין מקום לשוב כעת ולהשתמש באמצעי קיצוני של כלי המעקב של שב"כ, גם אם הוא מוגבל כעת רק לחולים בזן החדש", נכתב במכתב.

המועצה הזכירה גם שבג"ץ העלה בפסיקותיו "תהיות כבדות משקל באשר לסבירותן ומידתיותן" של האיכונים, וטען כי בהליך קבלת ההחלטות בממשלה נפלו פגמים.

מקורבים לחברי המועצה תקפו: "הממשלה פועלת בניגוד לחוק ופסיקות בג"ץ. חשבנו שאחרי פסיקות בג"ץ החד משמעיות לא נחזור לימים הראשונים של המגפה, שבהם עשו שימוש פרוע בתקנות שעת חירום ובוודאי לא ביחס להפעלת הכלי הדרקוני של שב"כ".

כזכור, הממשלה אישרה אתמול (ראשון) את הפעלת איכוני השב"כ לאיתור נדבקים פוטנציאליים בווריאנט החדש והבלתי מוכר, אך השרים אלי אבידר, גדעון סער, יפעת שאשא ביטון ואורנה ברביבאי, הצביעו נגד. בנוסף שני שרים נמנעו.

הרשות להגנת הפרטיות אומיקרון איכון טלפון איכון סלולרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד