ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"רוצים להכיר בזרמים אחרים"

רבני הציונות הדתית נגד הרפורמות: "לא להיכנע"

ועד ארגון 'רבני תורת הארץ הטובה', המאגד את בכירי הרבנים במגזר הדתי-לאומי, התכנס אתמול לראשונה, כשהנושא על הפרק - הרפורמות השונות בנושאי דת-ומדינה | הרב ליאור התייחס גם למתווה הכותל, ותקף את הזרמים הרפורמיים והקונסרבטיביים: "אלה זרמים נגד היהדות"

רבני הציונות הדתית נגד הרפורמות: "לא להיכנע"
הרבנים בכינוס צילום: רפי פריימן

רבנים בציונות הדתית נפגשו שלשום (ראשון) למפגש מיוחד, בו דנו ברפורמות ובחקיקה בנושאי דת-ומדינה, שלדבריהם כדאי בהם לפגוע בתחומים יהודיים מרכזיים.

בכנס, שהתקיים בבית הכנסת העתיק במוצא הממוקם בסמוך לירושלים, השתתפו ועד ארגון 'רבני תורת הארץ הטובה', המאגד את בכירי הרבנים במגזר הסרוג, בו עסקו ודנו בתוכניות השונות שמקדם השר לשירותי דת, מתן כהנא.

אחת הרפורמות בהן דנו היא התוכנית לשינוי מערך הכשרות, שכהנא עצמו אמנם טרם הציג אך כבר דן עליה עם רבנים מהציונות הדתית. חלק מהרבנים טענו כי הרפורמה המוצעת בגיור היא, פתח שעלול להמיט חורבן לא רק על היהדות בארץ אלא אף על יהדות אירופה.

לטענת כמה רבנים, הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו ראה אף הוא את מתווה הגיור המוצע, וטען כי זהו שבר ותקלה חמורה שיגרור נזק לדורות.

הרב דב ליאור נואם בכינוס\\צילום: רפי פריימן

"נלחמים כאן בצורה חוקית כדי לטשטש את זהותה היהודית של מדינת ישראל. זוהי המדינה של העם היהודי", אמר במהלך הכנס הרב דב ליאור, רב קריית ארבע לשעבר, והתייחס בעקיפין גם למתווה הכותל: "רוצים לפגוע ברבנות הראשית ולהכיר בזרמים אחרים".

"חשוב לזכור, אלו אינם זרמים ביהדות, אלה זרמים נגד היהדות. עלינו לעמוד בתוקף ולא להיכנע. כוונתנו לשם שמים, ולכן תהיה לנו סייעתא דשמיא לבלום את המגמה המסוכנת הזו", תקף.

הרב יעקב אריאל, רב העיר רמת-גן לשעבר, ציטט את הראי"ה קוק: "הברק האלוקי שבנשמת החשמונאים נתפוצץ לניצוצות כשיתקבצו לאבוקה אחת - ישוב להגלות", ולאחר מכן אמר: "מול כל הפרטים החשובים והנכונים, אל נשכח את הכלל הגדול. המדינה הזו, מדינת ישראל תהיה מדינת יהודית!".

הרב יוסף ארציאל, מנהל איחוד הארגון, מסר: "נחיצות המפגש לאחר שנה משמעותית וגדושה בפעילות של איחוד הרבנים ולנוכח שורה ארוכה של התמודדויות ציבוריות בתחום החקיקה היהודית וזהותה היהודית של המדינה".

בכינוס השתתפו: הרב דוב ליאור, הרב יעקב אריאל, הרב זלמן מלמד, הרב שמואל אליהו, הרב חיים שטיינר, הרב אליקים לבנון, הרב אורי כהן, הרב יעקב שפירא, הרב יעקב פילבר הרב דוד חי הכהן, הרב איסר קלונסקי, הרב איתן אייזמן ונוספים.

עד עתה בשל הקורונה וגילם המבוגר של הרבנים, המפגשים התקיימו באמצעים טכנולוגיים (זום, י.כ), כך שהמפגש בבית הכנסת מוצא הוא הראשון בו נפגשים הרבנים יחד פנים אל פנים.

מתן כהנא גיור רפורמות ממשלתיות הציונות הדתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד