י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"מבצע טרמפיסטים"

ארגון חותם יוצא נגד העלאת מהגרים לארץ

ארגון חותם נאבק נגד העלאת מהגרים גויים לארץ: בנוסף לפרסום דו"ח בנושא בעיית העלאת מהגרים שאינם יהודים מאתיופיה לישראל, פרסם הארגון קריקטורה בה מכונה העלייה הנוכחית 'מבצע טרמפיסטים', בהשוואה ל'מבצע משה' ו'מבצע שלמה' | עמיטל בראלי יו"ר חותם "מעשים שכאלו מהווים סכנה לאומית לקיומה וזהותה של מדינת ישראל"

ארגון חותם יוצא נגד העלאת מהגרים לארץ
מטוס אל על צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בארגון חותם נאבקים בהעלאת אלפי מהגרים גויים למדינת ישראל מאתיופיה, ולצד פרסום דו"ח מקיף בנושא פרסמו גם קריקטורה המכנה את מבצע ההעלאה הנוכחי 'מבצע טרמפיסטים'. הדו"ח עצמו סוקר את החלטות הממשלה שניתנו בנושא, וכן ציטוטים המציגים את הבעייתיות הרבה בהעלאת אותם לא יהודים לארץ.

הקריקטורה סוקרת את מבצעי העלאת יהדות אתיופיה לארץ: 'מבצע משה' בשנת 1984 ו'מבצע שלמה' בשנת 1991, בהן נראות משפחות אתיופיות מסורתיות מנשקות את אדמת ארץ ישראל וכוספות לבית המקדש.

לעומתן, מבצע העלייה הנוכחי מתואר כ'מבצע הטרמפיסטים' – 2021, ורואים בו את דמויות המהגרים מרססות צלב, עומדות ליד כתובת 'לחופש אין מחיר' ולצידן יהודי מסתכל בדאגה.

בנוסף, פרסם ארגון חותם דו"ח שכותרתו 'העלייה האינסופית', העוסק בהחלטות ממשלות ישראל בעניין המשך ההגירה מאתיופיה לישראל, בין השנים 1997-2021. הדו"ח מביא החלטות ממשלה חוזרות ונשנות בהן הוחלט להעלות עוד ועוד מבני הפלאשמורה לארץ, למרות שיהדותם מוטלת בספק. ההחלטה האחרונה בנושא נינתה לפני כשלושה שבועות, כאשר החליטה הממשלה להגדיל את מספר המהגרים מאתיופיה לארץ למעל 3,000 איש.

בהמשך הדו"ח צוטטו אמירות חשובות וידועות של פעילי עליה, בני העדה, רבנים, שגריר ישראל באתיופיה ועוד, המעידים כי העולים אינם יהודים וכי "אין יותר יהודים באתיופיה". בין היתר תואר כי "במקום שמספר בני הפלאשמורה ילך ויקטן.. המספר רק ממשיך לגדול. ארגוני הלובי למען הפלאשמורה מובילים את הממשלה באף", כך לפי אחד הפעילים המרכזיים בעדה. בהמשך הדו"ח נכתב כי המהגרים רוצים לשפר את איכות חייהם, ובעיניהם ישראל הינה "אטרקציה מבוקשת".

עמיטל בראלי יו"ר ארגון חותם הזהיר כי מדובר בשיטה מסודרת של הבאת מהגרים לארץ, תוך הכרזה שכל פעם היא 'הפעם האחרונה'. לדבריו "כל עליה של מהגרים גוררת בקשות נוספות לעליה מסיבות של קרבת משפחה לאלו שכבר בארץ מטעמים הומניטריים, כך שבדרך זו כל תושבי אתיופיה יוכלו להגר לישראל".

בראלי טען כי המצב הקיים מציף את ישראל במהגרים שבינם ובין היהדות אין כל קשר "החלטות הממשלה במרוצת השנים, תמיד לווו, כמו בימים אלו, בקמפיין האומר "הפעם אלו האחרונים באמת", בעוד תמיד לאחר מכן, מתחיל הקמפיין הבא של הקבוצה הבאה של "האחרונים באמת" הבאים, אשר מדינת ישראל חייבת להביאם ארצה. מדובר בפרקטיקה אשר מציפה את ישראל במהגרים, ללא כל זיקה לישראל ו/או ליהדות".

בסוף דבריו קרא בראלי למקבלי ההחלטות לעצור את הלחצים סביב העלאת בני פלאשמורה נוספים לארץ "מדינת ישראל הינה מקום מושבו הבלעדי של העם היהודי. והיא אינה יכולה לאסוף לתוכה מהגרים נוצרים הממשיכים לדבוק באמונתם הנוצרית. מעשים שכאלו מהווים סכנה לאומית על בסיס קיומה וזהותה של מדינת ישראל. יש להפסיק את הקמפיינים החוזרים ונשנים של "האחרונים באמת", ולא להעלות גויים נוספים לישראל".

אתיופיה הגירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד