י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
סערת ההופעה המעורבת

מתקפה נגד מנחם טוקר: "קשה להבין איך משדר ברדיו חרדי"

השדרן מנחם טוקר תקף את מבקריו של הזמר האמריקאי מרדכי שפירא שהופיע אמש בבנייני האומה באירוע מעורב. בכיר חרדי תוקף את דבריו: "קשה להבין איך אדם שאלה דעותיו משדר ברדיו חרדי"

מתקפה נגד מנחם טוקר: "קשה להבין איך משדר ברדיו חרדי"
השדרן מנחם טוקר צילום: ישי ירושלמי, בחדרי חרדים

שדרן הרדיו החרדי מנחם טוקר התייחס הערב (שלישי) לביקורת הקשה שהוטחה בזמר האמריקאי מרדכי שפירא בעקבות ההופעה המעורבת שנערכה אמש בכיכובו בבנייני האומה בי-ם, וטען, בניגוד לדעת גדולי ישראל, כי הצעירים החרדים מתחברים לז'אנר החדש והם "מצביעים ברגליים".

"מרדכי שפירא הוא חידוש מרענן במוסיקה", כתב טוקר בהתייחסו לפרסום המאמר הבוקר ב'בחדרי חרדים' בו הובאה ביקורת נוקבת על האירוע המעורב, לדברי טוקר לזמר האמריקאי יש "קול מעולה, סגנון חדש והוא עדיין ישיבתי".

האמן מרדכי שפירא שהופיע באירוע המעורב: נפיק לקחים מהמופע

טוקר המשיך לפאר את הזמר האמריקאי שהופיע אמש באירוע מעורב לחלוטין בו נפרצו כל גדרי הצניעות: "הבחור גובה כ-15 אלף דולר לאירוע ותפוס כל ערב מה שמוכיח את הצלחתו להתחבר לצעירי הדור המאתגר שלנו". לדברי שדרן 'קול חי', "מי שיש לו בעיה עם זה (ועם מופעי צמאה) שיתמודד. הצעירים מצביעים ברגליים. תם עידן חרם על הופעות ואיומי עסקונה". בהמשך מחק טוקר את הציוץ המדובר.

בכיר חרדי התייחס לדבריו של מנחם טוקר על ההופעה אמש ואמר כי "דבריו אינם מקובלים, מדובר בפריצות של ממש, נגד ההלכה. קשה להבין איך אדם שאלה דעותיו משדר ברדיו חרדי".

רבנים ומחנכים עמם שוחחנו הבוקר הביעו את כאבם בפני 'בחדרי חרדים' על פריצת הגדר החמורה של בחורים חסידיים אשר רוקדים בשורת כסאות מאחורי בנות סמינר.

"איפה נהיה כדבר הזה?" ביכה אחד המחנכים בפנינו, "מדובר בציבור חרדי שכתוצאה מישיבה מעורבת נגרר לתופעה החמורה הזו של שירה וריקודים ביחד", לדבריו, "אפילו בארה"ב שם יותר 'פתוחים' אין כזה דבר. גם הזמרים הגדולים שבעבר הופיעו בפני קהל מעורב כבר לא מופיעים היום בצורה כזאת".

"המחזה המביש" טוען מחנך אחר, "בו נראים בחורי ישיבה רוקדים לצד בנות סמינר, לקול צלילי זמר חרדי, הוא פריצת גדר חמורה, והחלשת כל המאבק החרדי בנושאים הנוגעים לשמירת טוהר המחנה וקדושתו", הוא ממשיך, "לא ייתכן שמגיע אדם כזה או אחר מחו"ל, לבוש כחרדי, ומקיים אירוע בו הוא מקעקע את כל הקדוש והיקר". לדבריו, "בקצב הזה לא ירחק היום וצעירי הצאן לא יבינו מדוע את החתונות והאירועים צריך לקיים בהפרדה".

"כל גדולי ישראל מכל החוגים אסרו בעבר ובהווה את ערבי השירה האלו שעלולים לגרום להידרדרות רוחנית ואכן הם צדקו שזה מביא להידרדרות רוחנית חמורה. אם היה מדובר בהופעה של זמר חילוני ורוצים להביא קהל דתי, היה אפשר להבין זאת אבל כאן זו הופעה על טהרת החרדיות וכל הגדרים והמחיצות נפרצו בה".

מנחם טוקר בנייני האומה מרדכי שפירא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 64 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד