י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
כך נקברו המנהיג, הבת והחסיד

תיעוד בלעדי: הסוד הנורא שמנהיגי 'לב טהור' לא רוצים שתדעו

היו מי שפקפקו בארבע שנים האחרונות במותו של מנהיג לב טהור שלמה ארז הלברנץ והעלו השערה כי נמלט למדינה אחרת מאימת הדין, אך תיעוד בלעדי שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' מצביע על מקום קבורתו, לצד בתו שנפטרה בגיל 24 וכן חסידו יהושע לוי | ללא שום סממן יהודי או מצבה

תיעוד בלעדי: הסוד הנורא שמנהיגי 'לב טהור' לא רוצים שתדעו
הקברים של האב והבת הלברנץ צילום: בחדרי חרדים

"לא שמו מצבה על הקבר של אבא שלי, קברו אותו בביזיון", כך סיפר יואל לוי, שנמלט מכת 'לב טהור', בראיון לפני כשבועיים ל'בחדרי חרדים' על אופן קבורת אנשי הכת בגואטמלה.

"אחרי שהמנהיג שלמה הלברנץ טבע בנהר במקסיקו, הם הביאו אותו לגואטמלה, הם קברו אותו בביזיון בלי שום מצבה, פשוט קברו באמצע שום מקום". סיפר אז יואל לוי.

מאז 'בחדרי חרדים' עשה מאמצים כדי להשיג תיעוד בלעדי של קברי נפטרי הכת. ואכן שלושת הנפטרים קבורים ללא מצבה בכלל באמצע יער שבו שוכנת הכת בתנאים מחפירים.

בנוסף למנהיג שלמה הלברנץ, שטבע למוות בגיל 54, בנהר במקסיקו בי"ג תמוז תשע"ז, במקום קבורה גם בתו מרים ע"ה, שנפטרה לאחר שאכלה טחינה, למרות שהייתה אלרגית לשומשום.

כל הכתבות על 'לב טהור' ב'בחדרי חרדים'

מנדי לוי, אחיו של יואל, סיפר ל'בחדרי חרדים' לפני כשבועיים, כי "ערב אחד בסביבות חג סוכות ב-2017 בגואטמלה, הרב (נחמן הלברנץ) רצה לבדוק את אמונתה בו והורה לה לאכול טחינה. היא אמרה לו שהיא עלולה למות, אבל הוא התעקש והורה לה לאכול טחינה בכל זאת". מנדי לוי, מספר כי שעתיים לאחר מכן, היא מתה. מכיוון שהיא סבלה מתגובה אלרגית, "הם לא אישרו לה להזמין אמבולנס. באופן כללי אסרו בלב טהור להזמין רופאים ללא רשות הרב, אמרו לנו לסמוך רק על מה שיאמר הרב".

עוד סיפר כי "הם לא רצו לקבור אותה בהתחלה, הם אמרו שהיא תחזור שוב לחיים, הם אמרו לחברי הכת המזועזעים שהיא תתעורר בקרוב, אחרי ארבע לפנות בוקר הם לבסוף קברו אותה".

יואל מספר כי הרב (נחמן הלברנץ) הסביר אחר כך שהיא מתה בגלל שהיא בכל מקרה היתה צריכה למות, כי אם היא לא היתה אוכלת את זה, היא היתה צריכה לעבור ניתוח, ולא בטוח שהיא היתה שורדת אותו; "זה היה התיקון שלה ללכת מן העולם, לא היה לה מה לחפש בעולם הזה" אמר אז נחמן הלברנץ שכיום כלוא בארה"ב וממתין לגזר דינו בעוון חטיפה והתעללות בילדים.

לצידו של שלמה הלברנץ, קבורה כאמור בתו מרים שנפטרה מאלרגיה לשומשום, ובמרחק קצר משם, קבור יהושע לוי ז"ל, אביהם של האחים יואלי ומנדי לוי. הוא נפטר בכ"ג תשרי תשע"ו, גם הוא קבור ללא מצבה.

עוד כתבות ב'בחדרי חרדים' על 'לב טהור'

שלמה ארז הלברנץ, מנהיג כת 'לב טהור' טבע למוות בנהר סואן במקסיקו בי"ג תמוז תשע"ז בעת שטבל במקום לכבוד שבת ונסחף. מרים גיטל ברכה, בתו של שלמה הלברנץ, נפטרה שבועיים אחרי אביה בגיל 24, לאחר שנאלצה לאכול טחינה המהווה עבורה סכנת חיים, היא נקברה לצד אביה, בהותירה אחריה בעל ו-4 יתומים קטנים.

נזכיר כי בשנים האחרונות היו מי שהעלו ספקולציות באשר לטביעתו של שלמה הלברנץ וסברו כי הוא פשוט ביים את מותו ובפועל נמלט למדינה אחרת וירד מאור הזרקורים מחשש שייתפס ויעמוד לדין על מעשיו, אולם התיעוד הבלעדי שאנו מפרסמים מחזק את האמת שהלברנץ אכן טבע למוות ונקבר בלב יער ללא שום סימנים או עקבות, כקבורת חמור.

יואל לוי במשרדי 'בחדרי חרדים'.

יואל לוי אומר ל'בחדרי חרדים' לגבי מקום הקבורה: "אסור שם לקבור בכלל, זה לא בית קברות, זה לא חוקי, לכן הם לא שמו מצבה, כדי שלא יזהו שהם קברים, ולכן הם גם לא מרשים לצלם, אני לא יודע מה יקרה עם הנפטרים אם הם יצליחו להגיע לאיראן או למדינה אחרת, או שהם יוציאו אותם ויעבירו אותם למקום אחר, או שהם פשוט ישאירו אותם שם לחסדי הרוח, החשש שלי שמישהו עוד יבנה שם משהו על הגופות הללו".

עוד אומר יואל כי הוא מאד רוצה לעלות לקברו של אביו ז"ל: "לא הייתי שם ארבע שנים, ואני לא יודע מתי אוכל להגיע לשם להתפלל בקברו, כואב לי מאד שאין לאבא שלי מצבה, הוא קבור שם בלי שום סממן יהודי, הלוואי ויכולתי להביא אותו לקבורה בארץ, או לפחות להקים לו מצבה שם", הוא מסכם בעצב רב.

יהושע לוי ז"ל כחילוני וכחסיד ב'לב טהור'.

לב טהור קהילת לב טהור שלמה ארז הלברנץ שלמה הלברנץ מרים הלברנץ יהושע לוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 44 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד