י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פרשת 'ניקיון כפיים'

ראש העיר מערער לעליון נגד פרסום שמו: "הנזק גדול שבעתיים"

אחרי החלטת בית המשפט המחוזי להתיר לפרסום את שמו של ראש העיר החשוד במעורבות ברצח אברהם אדרי לפני למעלה משלושים שנה, הגיש הבוקר פרקליטו, עו"ד אריאל עטרי, בקשת ערעור לבית המשפט העליון | בבקשת הערעור נכתב כי בשל היותו של החשוד נבחר ציבור, "הנזק מפגיעה בשמו הטוב גדול שבעתיים"

ראש העיר מערער לעליון נגד פרסום שמו: "הנזק גדול שבעתיים"
ראש העיר בבית המשפט צילום: בחדרי חרדים

ראש העיר החרדי החשוד במעורבות ברצח אברהם אדרי לפני למעלה משלושים שנה בבירה, הגיש הבוקר (רביעי) באמצעות פרקליטו, עו"ד אריאל עטרי, בקשת ערעור לבית המשפט העליון, בשל החלטת בית המשפט המחוזי להתיר את שמו לפרסום. 

ביום שני קיבל בית המשפט המחוזי את ערעור עיתון 'הארץ' על החלטת בית משפט השלום - וקבע כי שמו של ראש העיר יפורסם. יחד עם זאת, לבקשת עו"ד עטרי, פרסום השם נדחה להיום בשעה 11:00. בד בבד, הוגשה הבוקר בקשת הערעור לבית המשפט העליון. השופט יוסף אלרון הורה בשלב זה על המשך עיכוב ביצוע החלטתו של בית המשפט המחוזי, עד למתן החלטה אחרת.

לטענת פרקליטו של ראש העיר, בזמן אירוע הרצח, בו לפי החשד הוא מעורב, היה ראש העיר קטין - וע"כ קובע החוק כי אין לפרסם את שמו. "עובדה אחרונה זו משליכה הן על שאלת גילוי פרטיו של המבקש והן על תקופות ההתיישנות הקצרות והמיוחדות שקבע המחוקק בעניין קטינים", נכתב בבקשת הערעור.


עו"ד אריאל עטרי

בנוסף נטען, כי בשל היותו של החשוד נבחר ציבור, "הנזק מפגיעה בשמו הטוב גדול שבעתיים". "סוסים שיצאו מאורווה – לא ניתן יהיה להשיב", נכתב, "גם שחרורו של איש ציבור כזה ממעצר, לאחר שיתברר שהראיות נגדו אינן מבוססות – לא יתקן את הנזק שיגרום הפרסום לשמו הטוב, למעמדו הציבורי וליכולתו לשוב ולזכות באמון בוחריו".

"האם בית המשפט (המחוזי) ציפה שהמבקש יספיק לשכור את שירותיה של מינה צמח על מנת שתערוך סקר בו תשאל בוחרים פוטנציאלים שאלה: האם העובדה שהמועמד לראשות העיר חשוד בביצוע עבירה של רצח – ומועמד שני אינו חשוד בעבירה כזו עלולה להשפיע על העדפתך במועמד אחד מבין השנים?!", נכתב בערעור.

כזכור, ביום שני הוארך מעצרו של ראש העיר החרדי פעם נוספת - בארבעה ימים. בהחלטתו כתב השופט אלעד לנג כי מאז הארכת המעצר האחרונה, בוצעו מספר פעולות חקירה "אך גם הפעם לא היה בתוצרים כדי לחזק את החשד נגד ראש העיר".

"בעניין זה אקבל את טענת ב"כ המשיב כי אי התחזקות החשד כלפי המשיב לאחר ביצוע פעולות חקירה כלפיו פעמיים משמעה היחלשות החשד". יחד עם זאת, הוסיף השופט כי הוא סבור שיש "צורך ליתן ליחידה החוקרת את הזמן לבצע את פעולות החקירה".

 

 

 

ראש עיר ערעור פרשת ניקיון כפיים אברהם אדרי ז"ל עו"ד אריאל עטרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד