י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מחירי הדירות עולים וגם הליקויים החבויים

המהנדס הפרקטי שמואל גלברמן מדריך אותנו על רכישה בטוחה • כך תבצעו בדק בית לפני החתימה על חוזה המכר

מחירי הדירות עולים וגם הליקויים החבויים
מנהל פרויקטים צילום: סאגה ניהול פרויקטים

המסע אחר רכישה של דירה כולל הרבה מאד התרוצצויות וביקורים בהרבה דירות, עד שמקבלים החלטה על רכישת דירת החלומות שמתאימה לקונה מבחינת סביבת המגורים, גודלה של הדירה והעלות שלה.

בדק בית לפני החתימה על חוזה המכר

בדק בית היא בדיקה מקיפה שאני מבצע כמהנדס אזרחי בכל רבדי הדירה שהלקוחות מעוניינים לקנות וזאת כדי לראות את מצבה הפיזי בכל מקום ובכל פינה. המוכר מבקש סכום כספי מסוים עבור דירה תקינה, אך יש מקרים שבהם מתגלים תוך כדי הבדיקה הזו ליקויים רבים ומשמעותיים אשר יוצרים תמונה חדשה לחלוטין בכדאיות העסקה.

בעייתיות בדירות יד שנייה

כמהנדס אזרחי אני מבצע כמעט בכל יום בדיקות בדק בית בדירות יד שנייה והתוצאות של כל אחת מהן היא חמורה מזו של קודמתה. אני מוצא ליקויים חבויים בנושאים כמו נזילות של צנרת שגורמות לכתמי רטיבות על הקירות, מים כלואים מתחת לאריחים במטבח ובחדר האמבטיה. כמו כן כתמי רטיבות על התקרה אשר נובעים מגג דולף.

נעבר לכך אני נחשף גם לליקויים באופן הדבקת האריחים בדירות השונות, ללא שמירה על המרווחים הנדרשים על פי התקן, ללא שימוש בפוגות וללא ביצוע שיפוע במקלחת כדי שהמים יזרמו ישירות לתוך הצנרת.

בעקבות הדוח המפורט שאני מפיק ללקוח, הוא מבין שיהיה עליו לשאת בעלויות לא מתוכננות של שיפוץ במיקומים שונים בבית. לכן הוא נפגש עם בעל הנכס למשא ומתן מחודש, כיוון שיש נושאים אקוטיים שהיה על הבעלים לטפל בהם בזמן אמת ולא להזניח אותם. בהתאם לעלות המשוערת של השיפוץ, הקונה מבקש מהמוכר להפחית סכום זה מערך הדירה שסוכם בין הצדדים.

בעייתיות בדירות חדשות

בבדיקות בדק בית שאני מבצע בדירות חדשות אני מגלה גם כן תקלות חמורות מאד. החשיבה היא שלאור מחירה הגבוה של הדירה, מבצעים את עבודות הבנייה אנשי מקצוע מהשורה הראשונה בעלי ידע וניסיון רב. אך על פי המצב האמיתי בשטח, מדובר לא אחת בעובדים שאינם מכירים את העבודה כלל והם ביצעו אותה באופן מרושל ויש לכך השלכות במקומות שונים בבית, כולל ליקויי בטיחות במדרגות, במעקה של המרפסת ובמקומות רבים נוספים.

לכן לפני הכניסה למגורים יש לפנות לקבלן עם הדוח המפורט שאני מפיק וזאת כדי שהנושאים האקוטיים יטופלו באופן מידי, כיוון שאי אפשר לגור בדירה שהיא מסוכנת ולא בטיחותית. רק לאחר שעובדי הקבלן המיומנים יבצעו את מלוא התיקונים ואני אאשר שהכל תקין, אפשר יהיה להיכנס למגורים. תקלות נוספות שאינן דחופות, יתוקנו במהלך שנת האחריות של החברה הקבלנית.

לאור הכמות המשמעותית של הליקויים, ההמלצה היא לבצע בדק בית הן לדירה חדשה והן לדירה שהיא יד שנייה.

קרדיט – עדינה אקוקה

מחירי הדיור חברת בנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד