כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"אחריות למטופלים, לא למדינה"

רופא גרמני מואשם בכך שהזריק 20 אלף 'חיסונים תוצרת בית'

רופא גרמני מיליונר עומד לדין יחד עם ארבעה רופאים נוספים, לאחר שייצר בעצמו חיסון לקורונה שלדעתו יעיל ב-97 אחוזים נגד הנגיף והספיק להזריק אותו לכ-20 אלף איש | הוא טוען להגנתו כי יש לו אחריות למטופלים ולא למדינה

רופא גרמני מואשם בכך שהזריק 20 אלף 'חיסונים תוצרת בית'
אילוסטרציה צילום: unsplash

רופא גרמני נחקר על כך שהזריק "חיסונים" תוצרת בית לכ-20,000 אנשים. מדובר במיליונר ד"ר ווינפריד סטוקר שאמר כי לא שלח את רכיב החיסון שהכין בעצמו לאישור שלטונות גרמניה כי לדבריו "זה ייקח יותר מדי זמן ובעלות של מיליונים". כך דיווחו כלי תקשורת בגרמניה.

הוא מואשם בניהול מרכז חיסונים בלתי מורשה, שנמצא בשדה תעופה שבבעלותו בעיר ליבק שבגרמניה. הרשויות פשטו על המתחם ביום ראשון ובעת הפשיטה לא היה ידוע היקף ה"מחוסנים" בחיסון הלא מאושר, אך בהמשך התברר כי כ-20,000 איש הספיקו לקבל את החיסון טרם הפשיטה.

"יש לנו אחריות כלפי המטופלים, לא למדינה", אמר סטוקר לתקשורת המקומית. "אבל המשטרה עצרה הכל". סטוקר טוען שהוא בדק את החיסון שלו על עצמו ועל 100 מתנדבים לפני שהזריק אותו לכ-20,000 איש שנתנו בו את אמונם.

לדבריו, החיסון שניתן בשלוש מנות יעיל ב-97 אחוז נגד קורונה. עורך דינו של הרופא אמר ל-Irish Times שסטוקר לא נכח באתר החיסונים המאולתר כאשר פשטו עליו. בסך הכל, הרשויות בגרמניה האשימו ארבעה רופאים שהיו קשורים למרכז החיסונים 'תוצרת בית'.

השוטרים החרימו את המזרקים, ואת הרשימות של מי שכבר חוסן, וכן את הנתונים האישיים של הנוכחים. ווינפרייד סטוקר, רופא ויזם, התפרסם בגרמניה בחודש מרץ לאחר שהתראיין למגזין 'דר שפיגל' הגרמני, על החיסון הביתי שלו. 

חיסונים חיסון לקורונה גרמניה תוצרת עצמאית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד