י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בהלת ה'אומיקרון'

מנהל מחלקת הקורונה: פייזר טעו, מראש היו צריכים לתת 3 חיסונים

מנהל מחלקת הקורונה בבית החולים הדסה עין כרם הפרופ' דרור מבורך התראיין הבוקר - וטען כי חברת התרופות 'פייזר' טעתה: "טעו כשנתנו רק שני חיסונים, מראש הו צריכים ב-'פייזר' לתת את כל שלושת חיסונים | בנוסף התייחס מבורך לבהלת זן ה'אומיקרון', התחלואה הקשה, והחיסונים 

מנהל מחלקת הקורונה: פייזר טעו, מראש היו צריכים לתת 3 חיסונים
חיסון לקורונה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

וריאנט האומיקרון שהתגלה בדרום אפריקה ממשיך לעורר בהלה: עלייה של 330 אחוזים נצפתה ביוהנסבורג ושיעור התחלואה בנגיף קפץ באופן תלול. האם אנו עשויים לחזות בגל קורונה נוסף המגיע אל מחוזותינו?

מנהל מחלקת קורונה בבית החולים הדסה הפרופ' דרור מבורך שוחח ב־103fm והגיב לדברים: "ספקטרום התגובות הן בין רוגע לבהלה של מצב חירום, כרגע אנו רואים שאין פה מצב חירום, יש צורך בנקיטת אמצעים וזהירות, אבל אנחנו עוד לא רואים שזאת מחלה מאוד קשה. היא כנראה מדבקת למדי, צריך לעקוב". 

בנוסף אמר הפרופ' מבורך כי כרגע אין מספיק מידע. "עקרונית יש רשמים ראשוניים לכך שהחיסונים עשויים להיות מספיק טובים, אולי עם ירידה קלה ביעילות, אך אין לכך מספיק נתונים. צריך לחכות עוד כמה ימים כדי שנשווה בין התפשטות המחלה במחוסנים ובלא מחוסנים. המקרים בארצות האחרות יחסית ספורים". 

מבורך הוסיף כי "אין מסות של אלפים למעט דרום אפריקה, ולכן המקור הבלעדי כמעט להבנת דפוס המחלה הוא משם", הדגיש, "קשה להסיק מסקנות מהמספרים למעט העובדה שקצב ההתפשטות בדרום אפריקה נראה גבוה מזה של זן הדלתא, ושיש מוטציות שעשויות לסכן את עמידות החיסון. אני חושב שהחיסון יהיה יעיל באחוזים גבוהים".

"פייזר טעתה כשנתנה רק שני חיסונים"

בהמשך דבריו, הדגיש פרופ' מבורך: "הבוסטר הבא זו שאלה אחרת, אני לא חושב שהוא יבוא חצי שנה אחרי הבוסטר השלישי, כי החיסון הראשון, השני והשלישי הוא החיסון הבסיסי. 'פייזר' טעתה כשנתנה רק שני חיסונים, מראש היא הייתה צריכה לתת שלושה חיסונים. אחרי זה יכול להיות שלא נצטרך עוד בוסטר גם שנה, שנתיים ושלוש. אין ספק שמחוסנים יכולים להידבק, אך המחלה אצלם תהיה בדרך כלל קלה יותר". 

בסיום השיחה, התייחס לסוגיית הנסיעות לחו"ל, ואמר: "זה רעיון לא טוב לצאת עכשיו לחו"ל, המדינות מבוהלות ויכולות להכניס את הנוסעים לבידודים מיותרים. אם אדם חולה בקורונה בחו"ל, גם אם הוא לא במצב קשה, הדברים מסתבכים. זה לא מזמין נסיעות לדעתי". 

 

דרור מבורך אומיקרון חיסון לקורונה פייזר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד