י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מהדירה ועד לזירת הרצח

פרטים חדשים: כך פוענח רצח ניסים שטרית ז"ל

מחר צפויה הפרקליטות להגיש שני כתבי אישום נגד חשודים בפרשת רצח הנער ניסים שטרית ז"ל, לפני למעלה משלושים שנה | פרטים חדשים: החומר שהגיע לידי המשטרה והדירה שבה הוכה לפני הרצח | בתיק אבי אדרי קיימים קשיים משפטיים ולכן שלושה מהחשודים, ביניהם ראש העיר החרדי, שוחררו היום למעצר בית | לפני כעשרה ימים הלך לעולמו אחד החשודים בפרשה לאחר שחלה בנגיף הקורונה

פרטים חדשים: כך פוענח רצח ניסים שטרית ז"ל
הנער ניסים שטרית צילום: מתוך 'רב הנסתר'. באדיבות 'כאן 11'

כחודש וחצי לאחר חשיפת פרשת 'ניקיון כפיים' והפיכת החקירה לגלויה, מחר (שישי) תגיש הפרקליטות לראשונה שני כתבי אישום ראשונים נגד שניים מהחשודים ברצח הנער ניסים שטרית בשנת 1986. במשטרה גורסים כי הצליחו לפענח את הרצח שהיה מוגדר כ"תעלומה" במשך שנים ארוכות.

יחד עם זאת, בחקירת רצח אברהם אדרי בשנת 1990 נרשמים קשיים והיום, כפי שדווח מוקדם יותר, שוחררו למעצר בית שלושה מהחשודים, ביניהם ראש העיר החרדי ששמו עדיין אסור בפרסום. בנוסף לקשיים המשפטיים הקיימים בתיק, לפני כעשרה ימים הלך לעולמו אחד החשודים בפרשה כתוצאה מהידבקות בנגיף הקורונה. ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים סבורים כי החקירה תוביל בסופו של דבר לפיענוח התיק ולהגשת כתבי אישום.

היום (חמישי) נחשפים פרטים חדשים על פיענוח הפרשה וחקירת החשודים במעשה הרצח. יצוין, כי בשל השנים הרבות שחלפו מאז הרצח והגיל שאליו הגיעו החשודים, אשר רובם עברו את גיל ה-70, האתגר של חוקרי המשטרה היה גדול שבעתיים.

המידע המשמעותי שהוביל לפתיחת החקירה מחדש התקבל לפני כשנתיים. יחד עם המידע המדובר התקבל במשטרה חומר מודיעיני משמעותי שאותו טרם ניתן לחשוף, אשר הפליל חלק מהחשודים בפרשה. מייד עם תחילת החקירה, הציבה המשטרה שלושה יעדים. היעד הראשון היה להגיע לחקר האמת ולפענח את הרצח. המטרה השנייה שהציבה המשטרה, היא חשיפת התאריך המדויק של רצח ניסים שטרית, במטרה לאפשר לבני משפחתו לשבת עליו שבעה ולהגיד קדיש. היעד השלישי, שטרם הושג, הוא להביא את שטרית ז"ל לקבורה.

גם כעת ממשיכה המשטרה לפעול בניסיון להבין היכן בדיוק הוא נקבר ולהביא אותו לקבורת ישראל ע"פ ההלכה. לצורך כך, המשטרה מפעילה טכנולוגיות מתקדמות בזירת הרצח.

לפי המידע הקיים, בליל הרצח הובא נסים שטרית בצורה מתוחכמת לדירת מגורים, שם הוא הוכה באלימות קשה. אלא, שהחשודים חששו כי צעקותיו יעוררו את חשד השכנים, ולכן לקחו אותו לתא שטח באזור בית שמש, סמוך לקבר דן בן יעקב והכו אותו מכות נמרצות עד למותו. מייד לאחר מכן הוא נקבר באותו תא שטח שבו הוכה. 

לצורך פיענוח הרצח, המשטרה השתמשה בכל כלי החקירה העומדים לרשותה. חוקרי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים פעלו ללא לאות על מנת להשיג את הראיות המפלילות ולהביא לפיענוח הרצח.

 

פרשת ניקיון כפיים רצח ניסים שטרית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד