ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
אחרי שחרור הרב ברלנד

ב'שובו בנים' מאשימים את המתנגדים: "הבטיחו שלא יראה אור יום"

"הניסיונות של מתנגדיו האובססיביים של הרב להכניס אותו לכלא בשלישית לא צלחו", כך אומר ל'בחדרי' מקורבו של ברלנד, זמן קצר לאחר ששוחרר ממעצר ושב לרצות את מאסרו | לטענתו, הרב לא קשור למשמרת הצניעות: "מעולם לא נתן הוראות להשתמש באלימות, רק בדרכי אהבה"

ב'שובו בנים' מאשימים את המתנגדים: "הבטיחו שלא יראה אור יום"
הרב ברלנד מובא לדיון בביהמ"ש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בקהילת 'שובו בנים' בירכו היום (חמישי) על ההחלטה לשחרר ממעצר את מנהיג הקהילה, הרב אליעזר ברלנד. כפי שדווח מוקדם יותר, לצד הרב ברלנד שוחרר למעצר בית גם חתנו, צביקה צוקר. השניים חשודים במעורבות ברצח אברהם אדרי והנער ניסים שטרית, לפני למעלה משלושים שנה. גם ראש העיר החרדי, החשוד במעורבות ברצח אברהם אדרי, שוחרר היום למעצר בית. הרב ברלנד ישוב לרצות את מאסרו במסגרת פרשת 'עושק שחור'.

"שמחה גדולה בקרב אלפי חסידי הרב ומעריציו בכל רחבי העולם, עם הבשורה הטובה הזו", אמר מוקדם יותר ל'בחדרי חרדים' חסיד קהילת 'שובו בנים' וממקורביו של ברלנד.

מקורבו בטוח כי מתנגדיו של הרב ברלנד, הם אלו שעומדים מאחורי החשדות נגדו. "למרות הניסיונות של מתנגדיו האובססיביים של הרב להכניס אותו לכלא בשלישית", הוא אומר, "לאחר שהם הצליחו פעמיים, ברוך ה' שהפעם לא צלחה דרכם, והמשטרה הגיעה למסקנה אחרי 32 יום, שאין לרב קשר לעניין הזה".

לדבריו, "כל תלמידי הרב יודעים שהרב אין שום עניין במשמרת הצניעות, הוא מתנגד לאלימות. הרב מקרב כל יהודי באשר הוא. את היהודים הכי רחוקים הרב מקרב אותם - ומעולם לא נתן הוראות להשתמש באלימות, רק בדרכי אהבה".

"אנחנו מרגישים ממש נס חנוכה, לא פשוט", הוא מוסיף, "כבר הרבה שנים שהרב נרדף, ונמצא בכלא פעם אחר פעם - וברוך ה' שהפעם הזה הדבר לא יקרה".

מקורבו של הרב ברלנד סובר כי "מי שהיה בבית המשפט לפני יומיים, שמע את הרב אומר בקולו שהוא '30 יום מחכה במעצר שיביאו לו את אותו אחד שאומר שהוא שלח אותו'. המשטרה לא הטיחה בפני הרב שום ראיות, מדובר בהקלטות מבויימות של מתנגדי הרב הידועים, שהבטיחו לעצמם שהרב לא יראה אור יום".

מטעמם של קבוצת מתנגדי הרב ברלנד נמסר בתגובה לדברים שהופנו נגדם: "המשטרה אמורה להגיש כתב אישום נגד חסידו של ברלנד, ברוך שרביט, שבהוראת ברלנד חסר הלב הפליל את עצמו והודה במעשה הרצח, תוך שהוא מנסה להפליל גם אחרים, מבין אלו שמזמן כבר עזבו אותו וזכו ליטול חלק פעיל ומרכזי במאבק הקדוש נגדו. במקביל, נזהר שרביט ונשמר מאוד שלא להפליל את רבו ברלנד. 'בור כרה ויחפרהו ויפול בשחת יפעל'"

"יצויין שברלנד התנצל בפני אחיו של ניסים שטרית, על כך שיידע אותו רק כעת ולא לפני 35 שנה שאחיו לא בין החיים, כך שהמשפחה תגיד עליו קדיש ותשב עליו שבעה", הוסיפו המתנגדים.

פרשת ניקיון כפיים ניסים שטרית אליעזר ברלנד אברהם אדרי ז"ל הרב ברלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד