י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
היסטוריה

ארדואן אישר לשפץ וחנוכת בית הכנסת נחגגה עם הדלקת נרות

לאחר שנשיא ארדואן אישר לשפץ את בית הכנסת בעיר קיליס שבטורקיה בסמוך לגבול עם סוריה, הושלמה המלאכה בימים האחרונים, והקהילות היהודיות חגגו את חנוכת בית בשילוב טקס הדלקת נרות חנוכה 

ארדואן אישר לשפץ וחנוכת בית הכנסת נחגגה עם הדלקת נרות
הדלקת נ"ח בקיליס צילום: באדיבות המצלם

אמש (חמישי) נר חמישי של חנוכה, התקיים טקס הדלקת נרות חנוכה וחנוכת בית כנסת בעיר קיליס בטורקיה שעל גבול סוריה, החכם באשי של טורקיה, הרב יצחק חליבה, בנו הרב נפתלי חליבה, רק קהילת 'עץ חיים', הרב מנדי חיטריק, רב הקהילה האשכנזית בטורקיה כיבדו את נוכחותם באירוע החגיגי.

גורמים בקהילה היהודית באיסטנבול אומרים ל'בחדרי חרדים' כי הנשיא רג'יפ טאיפ ארדואן נתן אור ירוק לקיים טקס חנוכת בית הכנסת בעיר. לטקס באו יהודים שחיו בעיר בעבר. הנשיא ארדואן גם מימן את שיפוץ בית הכנסת שהחל לפני ארבע שנים, בית הכנסת העתיק בעיר קיליס היה הרוס לגמרי. אך בתום השיפוצים בית הכנסת נראה חדש ומפואר.

בעיר קיליס, התגוררו בעבר מאות יהודים שהגיעו למקום מחלאב שבטורקיה, אך רובם עזבו את העיר בשנות ה-50, השאר עזבו בהמשך וכיום אין יהודים בקיליס.

בית הכנסת היה במצב נטוש, לאחר שלא היו יהודים באזור. עלות השיפוץ הסתכמה במיליונים רבים ולהדלקת נר חמישי של חנוכה אמש הגיעו ילדי המקום והרבנים הראשיים, כולל נציג רשמי מטעמו של הנשיא ארדואן.

חנוכת בית כנסת רג'יפ טאיפ ארדואן הרב מנחם מנדל חיטריק הדלקת נרות חנוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד