י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אבל בעולם הרבנות

רבה של כפר סבא הגאון רבי אברהם שלוש זצ"ל

בגיל 93 הלך לעולמו הגאון רבי אברהם שלוש זצ"ל מי שכיהן כרבה הראשי של כפר סבא במשך למעלה משישים שנה והיה זקן הרבנים בארץ ישראל. הבוקר נפטר לבית עולמו בשיבה טובה. הלווייתו היום בצהריים וייטמן לפני כניסת השבת 

רבה של כפר סבא הגאון רבי אברהם שלוש זצ"ל
הגאון רבי אברהם שלוש זצ"ל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברוך דיין האמת: הבוקר מגיעה הידיעה על הסתלקותו בשיבה טובה של זקן הרבנים בארץ ישראל, הגאון רבי אברהם שלוש זצ"ל, ששימש כרבה של העיר כפר סבא במשך למעלה משישים שנה, והוא בן 93 בפטירתו. 

הרב זצ"ל, נולד בי"ז כסלו בשנת תרפ"ט, בעיר העתיקה בירושלים, לאביו הגאון רבי יוסף יצחק שלוש זצ"ל, שהיה רב עדת המערבים בירושלים, מראשי ישיבת פורת יוסף וחבר מועצת הרבנות הראשית. סבו, הגאון רבי דוד שלוש זצ"ל, היה ראש ישיבה מפורסם במרקש שבמרוקו. 

בבחרותו למד והגה בתורה בישיבת 'פורת יוסף' שבעיר העתיקה, עד נפילת הרובע, אז עבר ללמוד בישיבת 'מרכז הרב'.

ברבות השנים התמנה כרבה הראשי של העיר כפר סבא, שם היה המרא דאתרא לכל העניינים הרוחניים של העיר. במשך שנים כיהן כרב לצידו של המרא דאתרא האשכנזי הגאון רבי יעקב פנחס שיר זצ"ל. 

בשנת תשע"ו נפטר אחריו הגדול הגאון רבי דוד שלוש זצ"ל, רבה של העיר נתניה במשך 63 שנה. הוא נפטר בגיל 96. 

עו"ד איתן צנעני מ"מ וסגן ראש העיר ספד: "הרב אברהם שלוש זצ"ל היה תלמיד חכם ובעל ידע רב בתורה ובהלכה התבלט בנועם הליכותיו ובדאגה מלאה לצורכי הדת והמסורת היהודית של כלל הציבור בכפר-סבא . דרכו הייתה להכיל את כל הציבור וליצור הבנה בכל המעגלים בנושאי חסד ועזרה הדדית בבחינת "גדול המעשה יותר מן העושה". הרב ידע לקבל כל אחד עם בעיותיו בשמחה ובטוב לב תוך מציאת פתרון לבעיות. תרומתו של הרב שלוש זצ"ל לכפר סבא תירשם בספר ההיסטוריה של העיר לדורות".

הרב ששון טרבלסי יו"ר המועצה הדתית בכפר סבא הספיד: "הסתלקותו של הרב שלוש זצ"ל שהיה תלמיד חכם מובהק בעל מידות טרומיות והנהגות מופלאות הוא הפסד גדול והעיר כפר סבא מקוננת על אובדנה של אישיות ענקית זו. הרב זצ"ל היה אישיות מיוחדת במינה ובזכות אריכות ימים שזכה לה היה חוליה מקשרת בין הדור הקודם והדור החדש . הרב שלוש זצ"ל היה שריד מדור הנפילים של הרבנים ואשרינו שזכינו להיות במחיצתו".

מסע הלוויה היום (שישי, ערב שבת קודש פרשת מקץ- שבת חנוכה) בשעה12.00 מבית הכנסת 'זכור לאברהם' ברחוב נבון, שכונת מחנה יהודה בירושלים להר המנוחות שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

הרב אברהם שלוש כפר סבא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד