י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הלוחמים נחקרים במח"ש

המחבל נורה אחרי שנוטרל, במשטרה מגבים | התיעוד שעורר סערה

המשטרה והשר לביטחון פנים הודיעו כי הם מעניקים גיבוי מלא ללוחמים שתועדו יורים במחבל, כשהוא שוכב על הקרקע | השר בר לב: "שנייה או שתיים לאחר הירי הראשוני היה על השוטרים לקבל החלטה האם המחבל שנפגע עומד להפעיל חגורת נפץ" | השוטרים נחקרים בשעה זו במח"ש 

המחבל נורה אחרי שנוטרל, במשטרה מגבים | התיעוד שעורר סערה
רגע הירי במחבל צילום: צילום מסך

התיעוד שבו נראים לוחמי מג"ב מנטרלים את המחבל מפיגוע הדקירה בשער שכם, בעודו שוכב על הקרקע, גרר תגובות סוערות. בשמאל מיהרו לגנות את פעילות הלוחמים ובימין כמובן בירכו. במשטרה הודיעו זמן קצר לאחר הפיגוע כי הם מגבים את הלוחמים. בד בבד, במחלקה לחקירות שוטרים חוקרים הערב את שני הלוחמים.

כפי שדווח מוקדם יותר, בפיגוע שאירע היום (שבת) סמוך לשער שכם בבירה, נפצע צעיר חרדי באורח בינוני עד קשה. כוחות ההצלה העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים שערי צדק. המחבל נורה ע"י לוחמי מג"ב, לא לפני שניסה לפגוע באחד מהם. מותו נקבע זמן קצר לאחר מכן.

הפיגוע התרחש כשעה לפני צאת השבת ברחוב סולטאן סולימאן בכניסה לעיר העתיקה. המחבל, פלסטיני בן 25 תושב סלפית, שהיה חמוש בסכין, צעד לעבר הצעיר החרדי ודקר אותו מספר דקירות בכל חלקי גופו. בית החולים שערי צדק עדכן כי מצבו של הפצוע יציב, במצב בינוני, וכי הוא עובר כעת בדיקות הדמיה להמשך הטיפול.

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, אמר כי "הלוחמים והלוחמות פעלו בצורה נחושה, חתרו למגע וסיימו את האירוע בכך שמנעו פיגוע גדול יותר באזרחים ובלוחמים". לדבריו, "בימים האחרונים נעשו מספר ניסיונות ע"י מחבלים לפגוע בלוחמים ובאזרחים, אני מגבה באופן מלא את הלוחמים שהגיבו כנדרש לאירוע והביאו לניטרולו של המחבל ומנעו ממנו פגיעה נוספת בלוחמים ואזרחים שהיו במקום".

מפקד משמר הגבול הוסיף כי "ישנה הערכות גדולה עם פריסה רחבה של כוחות משמר הגבול ברחבי הארץ ובירושלים בפרט וזאת בכדי לתת ביטחון לתושבים. הלוחמים ימשיכו לעמוד על המשמר באופן מקצועי ונחוש. כחיל מקצועי נלמד את הפרטים המדוייקים כמו בכל אירוע".

המפכ"ל, רב ניצב יעקב שבתאי ביקש לזרז את פעולות בדיקת האירוע וגיבה באופן מלא את הלוחמים. "האירוע של שלום צ'רלי שלוש ז"ל ואירועים נוספים לימדו אותנו שחייבים להביא לניטרול מלא של מחבל במהלך אירוע שמתרחש וזה בדיוק מה שעשו היום לוחמי מג"ב, בתגובה מהירה ונחושה לפיגוע נגד האזרח ולנסיון לפגע גם בהם", אמר המפכ"ל.

"באירוע טרור הלוחמים והשוטרים נדרשים לקבל החלטה בשבריר שניה והם קיבלו את ההחלטה הנכונה", הוסיף רב ניצב שבתאי, "הלוחמים הללו לא לבד. אני נותן גיבוי מלא לפעילותם ואנו כמשטרה נעמוד לצידם, נסייע ונעזור בכל שנידרש".

הוא הוסיף כי "שוטרי ולוחמי משטרת ישראל פרוסים בימים אלה בכל רחבי הארץ תוך התמודדות חסרת פשרות בפשיעה ובטרור ואני חוזר על מה שאמרתי באום אל פחם - מי שיבקש לפגוע ולפגע בשוטרים ואזרחים, ידע שדמו בראשו."

זמן קצר לאחר הפיגוע, קיים מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן הערכת מצב מיוחדת יחד עם המפקדים בזירת הפיגוע. בסיום הערכת המצב אמר מפקד המחוז: "תגובתם של השוטרים שנטרלו את המחבל בתוך שניות בודדות מנעה את המשך הפיגוע ופגיעה נוספת בחיי אדם. אין תחליף לערנות ולדריכות המבצעית שלנו בכל זירה ובכל זמן. אני מגבה את שוטרי מג״ב שהגיבו לפיגוע בנחישות תוך חתירה למגע והשיבו בירי לעבר מחבל שניסה לרצוח אזרחים ושוטרים. אנו נמשיך לפעול בנחישות אל מול איומי הטרור באשר הם ולהגן על אזרחי מדינת ישראל".

גם השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב (העבודה), הודיע כי הוא נותן גיבוי ללוחמים. בר אמר כי השוטרים חששו שהמחבל עשוי להפעיל חגורת נפץ."הסרטון מזירת הפיגוע הערב מציג 50 שניות בהן חוצה מחבל מעבר חצייה, תוקף מספר פעמים חרדי, ממשיך ונע אל עבר שוטר מג"ב תוקף אותו עד הרגע שהשוטרים יורים עליו. שנייה או שתיים לאחר הירי הראשוני היה על השוטרים לקבל החלטה האם המחבל שנפגע עומד להפעיל חגורת נפץ", כתב בר לב בחשבון הטוויטר שלו.

בתוך כך, ראש הממשלה, נפתלי בנט, שוחח הערב  עם השר לביטחון פנים, עמר בר-לב, ועם מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, בעקבות הפיגוע בירושלים. ראש הממשלה עודכן בממצאי התחקיר הראשוני שבוצע בעקבות הפיגוע בשער שכם, והנחה להמשיך ולנקוט בפעולות הנדרשות על מנת למנוע התלקחות בשטח.

ראש הממשלה, נפתלי בנט אמר: "הלוחם והלוחמת פעלו באופן מהיר ונחוש מאוד, כמצופה משוטרי ישראל, אל מול מחבל שניסה לרצוח אזרח ישראלי. אני מבקש למסור להם את מלוא הגיבוי. כך היה מצופה מלוחמינו לפעול וכך הם פעלו. אסור לנו לאפשר לעיר הבירה שלנו להפוך למוקד של טרור".

 

 

 

פיגוע שער שכם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד