י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
התנהלות לקויה

יעלון בביקורת על בנט: "יש מקום להגיד את הדברים"

משה יעלון, הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר, מבקר את ההתנהלות של ראש הממשלה ושר החוץ מול ארצות הברית סביב שיחות הגרעין: "לא צריך לצאת החוצה לעימות עם האמריקנים"

יעלון בביקורת על בנט: "יש מקום להגיד את הדברים"
בוגי יעלון צילום: Tomer Neuberg/Flash90

שר הביטחון לשעבר משה יעלון מבקר את ההתנהלות של ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד מול ארצות הברית סביב שיחות הגרעין.

"אני חושב שלא צריך לצאת החוצה בעימות עם האמריקנים. יש מקום להגיד את הדברים, צריך להגיד את זה בחדר סגור", אמר יעלון ל"כאן 11" במהלך סוף השבוע האחרון.

יעלון, שיצא נגד הסכם הגרעין בזמן שישב בממשלת נתניהו, ציין כי מהרגע שנשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ יצא מהסכם הגרעין שנחתם ב-2015, היה צורך בהיערכות שונה.

"ההחלטות בתחום הביטחוני היו נכונות, אבל היה צריך להיערך לאפשרות שהאיראנים לא יתרגשו ויהיה צורך לפעול צבאית", אמר השר לשעבר והוסיף כי אם נתניהו היה זה שדחף את טראמפ לצאת מההסכם, "יש לו אחריות למשגה".

השר לשעבר הוסיף: "אני לא משוכנע שיהיה הסכם עכשיו – איראן גרעינית איננה אינטרס של ארצות הברית וגם לא אינטרס של רוסיה. המשמעות של זה היא שמדינות נוספות במזרח התיכון ישאפו לגרעין".

"אני רוצה לתאם עם ארצות הברית מהלך שבו מבודדים את המשטר הזה, מטילים עליו סנקציות ומאיימים עליו באופציה צבאית אמינה. ישראל צריכה להיערך גם לאפשרות של אם אין אני לי מי לי".

נפתלי בנט בוגי יעלון יאיר לפיד האיום האיראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד