י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בנקודות אסטרטגיות

מתסכל: משרד הביטחון מקדם בנייה לפלסטינים בשטחים ישראלים

במשרד הביטחון מקדמים אישורי בנייה לפלסטינים בנקודות אסטרטגיות בשטחי C, שטחים שאמורים להיות בהחזקה ישראלית, במסגרת תכוניות שהוקפאו בשנת 2019 על ידי הקבינט 

מתסכל: משרד הביטחון מקדם בנייה לפלסטינים בשטחים ישראלים
אילוסטרציה צילום: pexels

במשרד הביטחון מקדמים בימים אלו אישורי בנייה לפלסטינים בשטחי C, במסגרת תכוניות שהוקפאו בשנת 2019 בשל עמדת הקבינט אז. כך דווח הבוקר (ראשון) ב"מקור ראשון".

על פי הדיווח, לוועדת המשנה להתנגדויות יעלו לדיון תוכניות בינוי בכפרים אל-עוקבן, דאהר אל-מאלק ודקייקה. לא מדובר בנקודות שנבחרו סתם: אל-עוקבן למשל יושב על ציר הגישה לכפר אלדד, למרגלות אתר ההרודיון ההיסטורי הממוקם לא הרחק מירושלים.

דאהר אל-מאלק ממוקם בצפון השומרון צמוד ליישוב שקד, כך שאם התוכנית של הפלסטינים תאושר - היא תמנע בנייה של שכונה חדשה ביישוב שעתידה להרחיבו באופן משמעותי.

מדובר בנקודות אסטרטגיות בתוך שטחי C, שטחים שכזכור אמורים להיות בחזקה ישראלית על פי הסכמי אוסלו. לפני כשנתיים, בתקופת ממשלת נתניהו, הוחלט בקבינט המדיני-ביטחוני שלא לקבל יותר בקשות לאישורי בנייה מהרשות הפלסטינית.

יש לציין שקידום עבודות בנייה לפסלטינים בשטחי C מגיע למרות שיש השתלטות פלסטינית לא חוקית בשטחים שמוחזקים על ידי ישראלים, כשהמתנחלים מנסים להיאבק בתופעה.

משרד הביטחון בניה בהתנחלויות בניה בשטחים פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד