י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הותר לפרסום

אחד הנאשמים ברצח ניסים שטרית: בנו של השר לשעבר רחבעם זאבי

פרשת 'ניקיון כפיים': אחרי שביום שישי האחרון, הוגש נגדו כתב אישום בגין רצח הנער ניסים שטרית לפני 35 שנה, בית המשפט התיר הבוקר (ראשון), לפרסם את שמו של החשוד ברצח הנער, בנימין זאבי, בנו של השר לשעבר רחבעם זאבי ז"ל - שנרצח בפיגוע טרור | האישום המלא

אחד הנאשמים ברצח ניסים שטרית: בנו של השר לשעבר רחבעם זאבי
בנימין זאבי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בית המשפט התיר הבוקר (ראשון) לפרסום כי אחד הנאשמים ברצח הנער ניסים שטרית ז"ל לפני 35 שנה, הוא בנימין זאבי, בנו של השר לשעבר רחבעם זאבי ז"ל, אשר נרצח בידי מחבלים בשנת 2001. ביום שישי הוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום נגד זאבי ונאשם נוסף, ברוך שרביט, בגין רצח ניסים שטרית. כתב האישום מייחס לשניים עבירת "רצח תוך כדי ביצוע עבירה אחרת".

כתבי האישום מתארים כי שטרית ז"ל נחטף והותקף על ידי אנשי "משמרות הצניעות" מספר חודשים טרם מותו, בשל חשדם כי הוא מקיים מפגשים שאינם תאמו לרוחם. בהמשך, כדי לגרום לו לחדול מהמפגשים תכננו הרב ברלנד ואנשי "משמרות הצניעות" להכותו ולאיים עליו פעם נוספת, וכך נעשה.

בינואר 1986 לאחר שפותה להגיע לדירה, היכו אותו הנאשמים ואחרים. מהדירה הוא נחטף ליער באזור בית שמש, שם חברו הנאשמים לאנשים נוספים וכולם יחד היכו את המנוח במכות חזקות בגופו ובראשו. כעבור מספר דקות אחד התוקפים הכריז כי הוא מת, והנאשמים וחבריהם קברו אותו ביער.

עורכות הדין גאולה כהן ושירה נתן מפרקליטות מחוז ירושלים מסרו: "כתבי האישום שהוגשו היום מבטאים את המאבק הנחוש וחסר הפשרות של רשויות האכיפה למיצוי הדין עם עבריינים גם שנים רבות לאחר ביצוע העבירות. כתבי האישום מתארים את מסכת המעשים החמורים שביצעו הנאשמים ואחרים אשר היו שותפים לרציחתו של ניסים שטרית ז"ל, השתתפו בחטיפתו בתרמית ובכוח והכו אותו, ללא רחמים, עד שמצא את מותו".

"מדובר באירוע אכזרי במיוחד אשר נועד לכפות את דרך חייהם של הנאשמים על המנוח ועל הציבור. במהלך החקירה נחקרו חשודים רבים שהתגבשו נגדם ראיות לעבירות חמורות של חטיפה, סחיטה באיומים ותקיפה שאילולא חלפה תקופת ההתיישנות היו מוגשים נגדם כתבי אישום. אנו משתתפים בצער המשפחה ומקווים כי חשיפת האמת תביא למזור כלשהו לבני משפחתו של ניסים שטרית ז"ל אשר ימשיכו לשאת את הכאב והצער", הוסיפו עורכות הדין.

אביו של בנימין זאבי, השר לשעבר רחבעם זאבי ז"ל, נרצח ב-2001 נרצח על ידי שלושה מחבלים פלסטינים, אנשי החזית העממית לשחרור פלסטין. בעת הירצחו היה שר התיירות בממשלת ישראל, וחבר הכנסת מטעם מפלגת מולדת בסיעת האיחוד הלאומי.

רחבעם זאבי רצח ניסים שטרית שובו בנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד